Inlägg #1: Postat: 2005-12-12 06:27:00
|
stålis |
Länk: aftermathww1.com
Hade med den på min snyft underbara blogg för ett tag sen. Så kalla inte mig krigshöger! Jag är visserligen väldigt ideologiskt inspirerad av amerikanska högern, dock inte krigshögern. Bush avskyr jag. Däremot gillar jag Pat Buchanan, som förmodligen Unto skulle finna ännu hemskare, trots att han är emot USA:s utrikespolitik - fast från höger och av isolationistiska skäl. Hoppas det inte var en alltför svår ekvation för er kommunistiska dumsnällister.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-12-12 06:32:00
|
stålis |
Ser man sen till andra världskriget, så begick de allierade hemska krigsförbrytelser då också. Atombomber mot Nagasaki o. Hiroshima t ex. Fast jag hade hellre levt i USA än i Nazityskland, något som kanske Unto har svårt att fatta. USA var trots kriget en anständig och fri nation jämfört med Tredje riket.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-12-12 06:36:00
|
stålis |
Att Pinter försvarar puntan Castro är dock svårt att förlåta. Inte ens att han skrev manuset till filmen "Den franske löjtnantens kvinna", utifrån en roman av John Fowles.
Gu vad jag vet!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-12-12 06:38:00
|
stålis |
Inte ens att han skrev det där manuset förlåter honom menar jag. Fast han är ganska karismatisk på nåt *vänster*. Hård kille, precis som jag.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-12-12 13:28:00
|
Janne B |
Jag träffade för en del år sedan en trevlig vänsterman som talde om hur eländigt de fattiga i USA hade det.Han hade säkert rätt idet mesta han sa, hade många exempel på obefintlig sjukvård för dem osv./ Men på Kuba hade folk det mycket bättre. Lönerna var låga men de hade många fria nyttigheter som skola och sjukvård och löjligt låga hyror. / Varför flyttar inte då USA:s fattiga till Kuba sa jag? Där skulle de ju få det så mycket bättre? Jag väntar fortfarande på svaret från sådana som Mr Pinter.
|
|