Ska medelklassmän slippa städa på min bekostnad?

Inlägg #1: Postat: 2005-12-09 13:21:00
Lars Nilsson
Hela argumentationen bygger på att männen inte gör tillräckligt. Hur vet hon det? Som flera utredningar påvisat har männen lika lång total arbetstid som kvinnorna om man lägger ihop arbete inom och utom hemmet. Männen jobbar mer utom hemmet och kvinnorna mer inom.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-09 13:31:00
Lars Nilsson
Det här är inget problem för personer som har gott om pengar eller redan har kommit långt i karriären. Men ta det unga välutbildade paret med barn där båda har kvalificerade jobb och som kanske också reser en del i tjänsten men ändå inte tjänar särskilt bra. Är det då mer jämlikt att mannen avbryter sin karriär för att hämta barnen på dagis, städa och sköta tvätten?
Inlägg #3: Postat: 2005-12-09 13:37:00
Janne B
Ja Lars N/ Så länge SAP är ivrig tillskyndare av ROT-avdragen samt anhängare av maxtaxa så är hela denna diskussion obegriplig..För att inte tala om miljonbidrag EU pengar till storgodsägare i Skåne etc.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-09 21:25:00
Don Giovanni
3/ Nå, EU-bidragen är väl inte sossarnas fel, i alla fall. Snarare hör väl de svenska socialdemokraterna till dem som vill ändra på EUs galna jordbrukspolitik så har åtminstone jag fattat det, ska erkänna att jag inte är sådär JÄTTEMYCKET insatt i ämnet?
Inlägg #5: Postat: 2005-12-09 21:41:00
west-d
Angående EU-bidragen & det svenska jordbruket är vissa "bönner" välldigt nöjda & andra inte. För övrigt är jag "rädd om " den svenska "bonnen". Det gick förut att odla lin & sedan bara "plöja" ner det på hösten & få sitt bidrag, man det tror jag ej går att göra längre.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-09 21:44:00
Janne B
4 don G/ Visst har du rätt. Detta är inte SAP politik egentligen, men ingår i det stora paket som de tvingats svälja.Jag kan ej bedömma om de förmår EU att ändra detta. Blair har svettiga veckor framför sig ,säger han sjäv som just nu är EU ordförande. Eller blir vid nyår?
Inlägg #7: Postat: 2005-12-12 12:45:00
ts
"Det gick förut att odla lin & sedan bara "plöja" ner det på hösten & få sitt bidrag, man det tror jag ej går att göra längre."

De behöver inte ens odla får att få bidrag. "Om jag odlar så får jag bidrag och om jag inte odlar så får jag bidrag" sa en bonde här i stan...
Laddar...