Vem får säga vad i media?

Inlägg #1: Postat: 2005-12-08 11:19:00
peter_
Det är synd att sluta intressera sig för politik. Det hela är, på sina ställen, otroligt korrumperat se De Utvalda och, på många håll, rejält korrumperat se exvis Riksdagspolitikernas pensioner. Politikerna själva har inte kraft att ändra på detta. VI VÄLJARE måste ruska om systemet. Makt korrumperar alltid. Ge någon ny förtroendet.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-08 13:18:00
steno
Jag tycker folk är oerhört intresserade av politik. Det visar folkstormen mot regeringen efter tsunamin och efter Tv-program som de utvalda. Men däremot är de ointresserade av det politiska systemet och politikerna och hur de sköter sig
Inlägg #3: Postat: 2005-12-08 13:21:00
steno
Alla pratar om att det är så viktigt med konkurrens. Det politiska systemet har inte varit utsatta för någon konkurrens. Makten borde växla efter valen och alla politiskt utsedda tjänstemän få lämna utan annan trygghet än det statliga trygghetsavtalet, det är mycket bra.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-08 15:19:00
Janne B
Det är nödvändigt att massor av nytt folk ger sig in i politiken och förnyar den :Men vem vill dit då politiken alltmer framstår som en slags skumraskbransch. När jag gav mig in politiken 1964 tyckte folk att det vat korrekt och just. I dag ifrågasätts varje politikers motiv. "Du är väl bara ute efter en fallskärm" osv.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-08 15:29:00
west-d
Det politiska systemet tycker flera är luddigt & tolkas oxå på olika sätt osv, vi får ta del i massmedia om våra politiker men sällan den riktiga sanningen,grunden till tex varför det blev si el så osv. Vi läser även om människor som tex blivit dömda el. inte, även i de texterna får vi veta otroligt lite men vi tror att vi fått info på allt.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-08 18:26:00
steno
Det finns många historier om politiker och statstjänstemän men det fanns en kultur i verken från Oxenstjernas tid om oväld och obrottslig trohet mot det arbete man var satt att sköta. Har den försvunnit, undrar man. Man behöver rensa hårt i UD, det börjar stå klart
Laddar...