Luciano Astudillo ljuger

Inlägg #1: Postat: 2005-12-03 16:44:00
Janne B
Folkets Parti måste vinna större delen av opinionen för realistiska förslag i det stora formatet. Just nu ser jag inget parti som har en positiv vision 10 år framåt. Däremot hörs många negativa förutsägelser. FP...peka framåt.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-03 20:16:00
Friskytten
Vill påstå att det är omöjligt för riksdagspartierna att ha en positiv vision om Sverige eftersom de alla lever i vanföreställningen att det är modernt och piggt att liksom hävda, direkt eller indirekt, att Sverige egentligen inte finns längre. Inte annat än som landyta med gemensam lag. En vision måste rikta sig till någon eller några, och så länge dessa "några" liksom inte finns blir det ingen vision. Hårda bud.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-03 20:25:00
GunnarL
Janne, Folkpartiet har som oppositionsparti ett lika stort ansvar att driva politik som regeringspartiet! I opposition kan man utan att ta ekonomiska hänsyn driva vilka frågor man vill. När det gäller invandringspolitiken gjorde man ju ett valhänt försök när man framförde den häpnadsväckande åsikten att de som bor i Sverige i rimlig mån skall behärska svenska.
Man överfölls givetvis av en enig massmediakår och backade omedelbart. Så mycket var det med folkpartiets vision och politiska mod!
Inlägg #4: Postat: 2005-12-03 20:26:00
GunnarL
f/ Dessutom tycker jag inte att du skall kalla folkpartiet för "Folkets parti". Lätt missvisande minst sagt.
Inlägg #5: Postat: 2005-12-03 20:39:00
Janne B
Gunnar L/ Jag borde tydligare ha markerat att beteckningen var ironisk. /Jag har inga invändningar mot ditt resonemang i övrigt. FP var nästan på rätt väg och borde ha pinputsat förslaget och stått fast vid det. Hur ska någon kunna deltaga i det demokratiska arbetet, gå till val osv utan språkkunskaper? Hur hävdar man sina rättigheter utan språkkunskaper osv.?Alla framgångsrika invandrare / Flyktingar i Sverige som jag känner har från början satsat på språket, språket och språket.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-03 20:40:00
Janne B
FP hade en hel valkampanj på 1950-talet tror jag på angivet tema, med filmer och sånger och banderoller.
Laddar...