Vem får säga vad i media?

Inlägg #1: Postat: 2005-12-03 16:15:00
Janne B
Jag hörde det mesta av Centralen-programmet och Bardas hundskit mm. Klart svagt program.Kanske återkommer med en fundering. Tack så länge Steno. JB
Inlägg #2: Postat: 2005-12-03 18:59:00
west-d
Det är välldigt mycket som är uppgjort vad som skall skrivas/sägas i tidningar,tv,radio.När det tex gäller insändare är det ganska mycket mygel.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-03 23:14:00
Sunny
Tänkvärt Steno! För mig är Sourze en jättekul grej för här är det verkligen allt möjligt o omöjligt.
Jag har skrivit en del artiklar i papperspressen men det går länge mellan varven för då måste man hålla sig inom en viss,beställd,ram! Hade jag varit ung hade jag kanske sökt mig ett yrke inom skrivandet men jag är ju pensionär o vill bara ha roligt. O i bland brinner jag för någonting o då kan jag ta i .
Inlägg #4: Postat: 2005-12-04 01:59:00
AlfVerner
1. Känd 2.Omges av skandaler 3.Formell position - innehållet är för länge sen nerlagt eller som min journalistvän uttryckte det; "Vi är inte längre i tidningsbranchen, vi är i nöjesbranchen".
Inlägg #5: Postat: 2005-12-04 13:19:00
Janne B
Vilka lyssnar och läser är en lika viktig fråga. Sv Radio är nästan desperata över att nästan inga unga lyssnar på P1 och P2 och ganska få också på deras övriga kanaler, som är rätt många nu. Jag har 15 kanaler på min webbradio.Vi gamle kan på vanlig radioapparat ratta in 4-5 SR kanaler utan större svårighet. Men nyss hörde jag några i SR säga att den konsten kan inte de unga. De har lärt sig sköta andra och sannolikt svårare apparater.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-05 17:01:00
steno
Lobbyisten,www.westander.se har en intressant hemsida. Där kan man se vilka uppdragsgivare de skryter med. Roligt att se vilka som skriver makthavarnas artiklar
Inlägg #7: Postat: 2005-12-08 11:05:00
Ramona Danlen
Till större delen verkar det som om alla som bor i Sverige är ganska ointresserade av politik. Kan förstå detta till viss del. Tittade på dokumentären "DE UTVALDA" om tillsättningspolitiken. Intet nytt för mig! Rått uttryckt är: Att alla har sin tumme i samma röv! Ursäkta språket!
Laddar...