Får något störa vår julefrid?

Inlägg #1: Postat: 2005-12-02 11:49:00
Janne B
"Frågan som inte ville låta sig besvaras kom så åter?/Tomten/
Mammons, Tomtens eller Jesu fel resp förtjänst?
Inlägg #2: Postat: 2005-12-02 18:08:00
Janne B
Ingen får störa Ministrars julefrid framgår av en liten behändig rapport...
Inlägg #3: Postat: 2005-12-02 18:56:00
Friskytten
Ämnet är absolut värt en diskussion, och det är bra att Sten tar upp en sådan. Det första jag kommer att tänka på är att jag har för mig att man i Tyskland faktiskt inte har jourbutiker öppna ständigt och jämt. Man har tydligen, om jag minns rätt, intagit ståndpunkten att alla måste få vara lite lediga till helgen. Men rätta mig gärna om jag minns fel. Jag tycker kanske att det vore värt att resonera lite om den saken.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-03 23:05:00
Beth4020
tycker nog du tar i lite väl men det är utifrån mitt synsätt. Att påstå att restaurangpersonal skulle ha större arbetsmoral än de inom vården tycker jag är lite fel. Självklart tar man inte in elektiva patienter för operation under julhelgerna men annars kör vi på som vanligt. Själv ska jag arbeta från lilljulafton till annandagen så visst arbetar vi.....God Jul förresten!
Inlägg #5: Postat: 2005-12-05 09:27:00
Mysan
Samma sak på sommaren.Alla försvinner och landet stänger from midsommar och hela juli .Det gäller att vara bortresta alltså två ggr per år dvs sommar och jul.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-05 13:41:00
AlfVerner
Det finns ett nymornat starsläkte som kör omkring med er i jul på järnvägen. Arbetstidernas konstruktion och längd under dessa helgdagar är av en karaktär som ingen civilist skulle skulle kalla för annat än "omöjligt", "omänskligt" eller "helt orimligt".
Inlägg #7: Postat: 2005-12-07 17:27:00
StaffanH
Republiken Irland stänger helt den 25 december. Butikerna är självfallet stängda, så även flygplatserna och tåg, bussar osv står stilla. Här kan man åtminstone ta sig fram, även om helgtidtabell tillämpas.
Laddar...