Ronna, Rojas och Pinochet

Inlägg #1: Postat: 2005-12-01 23:40:00
Jan E
När det gäller anklagelsen om högervriden integrationspolitik så anser jag att om man som LA tillhör ett parti som är ansvarigt för både en misslyckad integrations- och asylpolitik så ska man akta sig jävligt noga innan man kritiserar en person som verkligen menar allvar med integration och som dessutom aktivt arbetar för att underlätta för flyktingar.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-01 23:41:00
Jan E
LA är för en integrationspolitik där inga jobbiga krav får ställas på dem som ska integreras, istället är det värdlandet som ska anpassa sig. Men denna politik håller inte, den leder till utanförskap och allt värre etniska motsättningar. Dessutom är LA järnladyn Barbro Holmbergs lydiga knähund och jag har aldrig hört honom protestera mot Holmbergs hårda politik mot asylsökande.
Inlägg #3: Postat: 2005-12-01 23:41:00
Jan E
I frågan om den gamle Pinochetministerns besök är jag mer tveksam. Pinochet är ju anledningen till att Rojas flydde från sitt gamla hemland. Har därför svårt att se att han skulle kunna se något positivt med militärdiktaturen under Pinochet. Men har Rojas verkligen bjudit in Pinera så är det förvånande. Det skulle jag vilja höra hans egen förklaring till.
Laddar...