"You shouldn’t listen to your intuition...

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2005-11-30 22:52:00
Emma
Själv föredrar jag Bibeln oförändrad i sin orginalform eller så nära det möjligt går, och inte de nya "New Age" översättningarna som ska vara i tiden och inefatta alla trosriktningar och vara tolerant till allt.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-30 22:53:00
Emma
Jag förstår att "New Age" biblar skulle sälja mera och tas emot med öppna armar, men varför kan det vara fel?
Inlägg #3: Postat: 2005-11-30 23:14:00
Emma
Om vi hoppar tillbaka lite i tiden. Jesus kristus kan inte ersättas av krusifix och bilder som katolska kyrkan gjort, utan han är ordet. Han identifierar sig med ordet. "I am Alpha and Omega, the beginning and the end, the first and the last". Det var revolutionerande som Luther gjorde när han gav tillbaka ordet till folket som kyrkan stulit från dem.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-30 23:15:00
Emma
Bara du såg hur en kyrka såg ut på den tiden när ordet gavs tillbaka till folket, då fanns det inte religiösa guda avbilder på väggarna, de kom till kyrkan för att ta del av det levande ordet.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-30 23:26:00
Emma
Det har funnits "nyandliga" väckelser genom alla tiderna på olika platser världen över, det är inget nytt det ser vi spår av i historien. Om vi hoppar frammåt till nutid idag, Att nu börja ändra ordet och dess innebörd, förminska och förvanska Jesus kristus är antikrist. Det är den smala vägen och inte den breda som Jesus talar om.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-30 23:41:00
Emma
Highway to hell or a narrow path to Heaven Ske min vilja missar målet eller ske din vilja träffar målet, såsom i himmelen så ock på jorden. Jag har inte sagt att det är tråkigt att synda men jag säger er att det är inte är tråkigt att vara kristen och uppfylld av hans härlighet. Det finns mycket gott här i livet och det är skönt att ha någon som leder en rätt.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-30 23:43:00
Emma
Ps. ordet "synd" på Hebreiska betyder "missa målet". Robin Hood historien hade inte varit mycket värd om han missade målet med sina pilar.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-01 07:01:00
Anna Veeder
Läste just hans predikan igen och det står ordagrant "Sexuella abnormiteter är en cancersvulst på samhällskroppen". Enligt Green är homosexualitet en sexuell abnormitet. Så "lögn" är väl lite att ta i?
Inlägg #9: Postat: 2005-12-01 09:33:00
Anna Drangel
Emma: Du verkar lite tossig tycker jag. Just sådär fanatiskt troende som jag har så svårt för...
Inlägg #10: Postat: 2005-12-01 10:24:00
Anna Veeder
3/Emma, om vi nu ska vara ordagranna, varför citerar du Bibeln på engelska?
Inlägg #11: Postat: 2005-12-01 10:48:00
Janne B
9 Bästa Anna D/ För mig är det ett verkligt lidande att läsa Emmas tossigheter, för att låna ditt rätt snälla ord. Hon förflyttar samtalet flera våningar neråt...
Inlägg #12: Postat: 2005-12-01 10:51:00
Janne B
Är det inte på tiden Emma att du presenterar dig. Är du en tjej som farit illa i Livets Ord, Maranata eller andra skumma kretsar? Vilken hjälp behöver du?
Inlägg #13: Postat: 2005-12-01 22:56:00
Emma
Janne B, din perversa homo artikel visade var du hörde hemma. Det du har problem med är inte Åke Green och inte mig heller, utan Guds ord. Hur sammanfattar jag eran tro? "Inget får kosta något", ni vill vara vän med alla världen, ni låter känslor och trender styra. Ni själva är er egen Gud, ni bestämmer vad som är rätt och fel utifrån hur världen ser ut just den dagen. Ni har ingen grund att stå på än era egna trender. En trend är inte tidlös.
Inlägg #14: Postat: 2005-12-01 22:57:00
Emma
Den bibeltrogna tro jag har är tidlös, för den är INTE "ny", den har funnits i 1000-tals år och håller än idag, den förändras inte för det. Så vem ska flytta på sig? Tidslöshet eller tillfälliga trender?
Inlägg #15: Postat: 2005-12-01 23:07:00
Sunny
Emma: I moseboken står det att en man som ligger hos en annan man som man ligger hos en kvinna ska dö.Mev var finner du i hela bibeln ett enda förbud emot kärlek emellan kvinnor? Kapitel o vers tack: för någonting sådan existerar inte.Green o likasinnade kan alltså INTE skylla motviljan emot att välsigna lesbiska på något som helst ord ur bibeln.
Inlägg #16: Postat: 2005-12-01 23:10:00
Sunny
Som du väl vet så är kristendomen grundad på Nya Testamentet med Jesu ankomst o kärleksbudskapet i centrum.Gamla moseboken lever vi inte efter i dag i något kristet land o det är ju en stor tur eftersom frånskilda inte får gifta om sig, kvinnor stenas till döds för äktenskapsbrott o man kan behöva sälja sina barn till slavar.
Inlägg #17: Postat: 2005-12-01 23:16:00
Sunny
Vi kan klippa gräset en söndag utan att behöva frukta för våra liv.
Ni som vil följa detta enda lilla stycke om män som ligger hos män helt bokstavligt: Ni måste ju då vara konsekventa nog att följa alla små o stora påbud lika noga?
Du äter väl inte fläskkött eller någon annan förbjuden mat: det finns en lång lista i moseböckerna: Jag har levt med en bokstavstroende så jag vet.
Du låter väl inte fotogrfera dig? Förbudet emot av avbilda någon eller något av Guds skapelse
Inlägg #18: Postat: 2005-12-01 23:18:00
Sunny
forts gör att den konsekvente dit min käre hörinte kan fota sig för pass,körkort eller IDkort.
Budet Du ska inte dräpa hindrarde min käre ifrån militärtjänst o även min annars så hedniske son ateist liksom jag totalvägrade värnplikten av respekt för sin pappas djupa tro.Han satt 4 mån i fängelse i stället.
Inlägg #19: Postat: 2005-12-01 23:20:00
Sunny
Inte ens judarna, vars religion bygger på Gamla Testamentet stenar sina otrogna fruar längre.
O de skaffat passs o äter under stundom räkor!
Inlägg #20: Postat: 2005-12-01 23:24:00
Sunny
Jag har en misstanke om att de som kallar Green kristen bara letar efter en orsak att kanalisera sin homofobi på ett hyfsat godkänt sätt? För ingen ska få mig att tro att de annars boksavstolkar Moseböckerna. Hur skulle det gå till rent praktiskt? T.ex En man får inte ta en kvinna i handen medan hon har mens. En kvinna har det var 4.e vecka under ganska så måmga år men det syns ju inte utanpå. Tänk dig om min käre skuöle möta en vän o fråga har du mens innan han hälsar?
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...