Sterila lögner på Sourze

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-12-01 14:41:00
CMO
megaman/ Det finns många utilitaristiska argument som går att försvara logiskt men som öppnar för myndightesövergrepp och kränkningar. Drömmen om den perfekta världen där lidandet är minmerat genom social ingenjörskonst blir lätt en mardröm.
Inlägg #22: Postat: 2005-12-01 15:14:00
megaman
Om du hade läst mina inlägg så hade du sett att detta inte handlar om rashygien, det perfekta samhället eller något utopi. Utan om att försvara individens rätt att inte få hela sitt liv förstört, individen i det här fallet är barnet. Att ex. dricka alkohol när man är gravid är att misshandla ett barn på ett vis som inte ens nävar och fötter kan åstakomma.
Inlägg #23: Postat: 2005-12-01 15:32:00
Janne B
Jag lärde mig redan på 1970 talet att foster i åttonde månaden kan uppvis amycket höga promillevärlden då modern är berusad. Det beror på att fostrets njure. lever etc inte är färdigutvecklade, se de bryter inte ner alkoholen, så som kvinnans organ gör. / detta är sannolikt även dagen sanning.
Inlägg #24: Postat: 2005-12-01 15:36:00
Janne B
20 Det lär finnas en internationell organisation som predikar att folk ska gifta sig först, bygga upp ett tryggt hem och sedan skaffa sig barn. De menar att giftermål inte är en garanti för goda barnförhållanden men ändå ett bra steg i rätt riktning. Tänk va folk kan få för sig ;-
Inlägg #25: Postat: 2005-12-01 15:44:00
megaman
Ja det är ju jätteknäppt!
Inlägg #26: Postat: 2005-12-01 15:46:00
megaman
Jag såg förresten en höggravid kvinna som ragglade runt helt plakat förr förra våren. Tror aldrig jag har blivit så förbannad i hela mitt liv, lyckligtvis besinnade jag mig och ringde polisen. Jag vet inte om dom gjorde nått men jag känner iaf att jag har gjort mitt.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...