Apatiska barn - sanning eller manipulation?

Inlägg #1: Postat: 2005-11-29 19:16:00
stålis
Lika meningslös kommentar som du brukar hävda att Thomas Aabo fäller. Inte med ett ord berör Soleyman SvD:s reportage om asylresor och apati framkallat av mediciner som resebyråer i forna Sovjet rekommenderar. Du och han vill tydligen bli manipulerade. Då kan man plocka poäng som medkännande. Samtidigt som asylrätten misstänkliggörs hos den folkopinion Soleyman hänvisar till.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-29 19:23:00
stålis
"Folkopinionen tvingade till slut regeringen att backa. . ." skriver Soleyman. Är det inte manipulativt att skriva så? Och vilka står för konspirationsteorierna? Jo, Soleyman och kommunisten Ulla Hoffman. Du "Jan E" ironiserade tidigare att jag i denna fråga gjorde gemensam sak med kommunisten Alf V. Men det gör ju du också. Och förmodligen med fler kommunister än jag!
Inlägg #3: Postat: 2005-11-29 19:28:00
stålis
Rättelse: menar inte att du gör gemensam sak med Alf utan med kommunisten Ulla Hoffman. Skrev endast "kommunist" ursprungligen, men förtydligade med Alf och glömde sen att ändra nästa mening för att undvika syftningsfel.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-29 19:53:00
Jan E
Du är på hugget du Ståhlberg. Som jag tidigare berättat känner jag folk som jobbar med psykiskt störda asylsökande. Folk som jag har förtroende för. Det sätt på vilket Soleyman resonerar känner jag igen som vederhäftigt.
Laddar...