Apatiska barn - sanning eller manipulation?

Inlägg #1: Postat: 2005-11-29 09:57:00
Emma
Så, snälla använd inte Nadine som exempel någonsin mer. Du kan inte hitta ett sämre exempel för den sak du debatterar för.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-29 10:00:00
Emma
Hur många gånger åkte de fram och tillbaka mellan Sverige och andra länder för att förnya sin ansökan? 7 GGR? Hur många miljoner kostade det Sverige? De höll dessutom tyst om det i svenska tidningarna att de även sökte asyl i USA och fick avslag. Hade det inte varit billigare och bättre att skicka ner en dator som hon behövde för att träna sin syn, det hade kostat en promille av vad spektaklet kostade Sveriges skattebetalare.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-29 10:03:00
Emma
De apatiska "flykting" barnen har de egentligen inte hittat någon "sjukdomsorsak" om de ens går att göra det? Det kan vara olika orsaker för olika fall, jag själv tror att det kan vara vaccinationskador vi ser och undernäring, bara att ligga sängliggande utan att röra sig i två veckor kan man bli riktigt sjuk av som krävs år av träning att komma tillbaka musklerna försvinner.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-29 10:03:00
Janne B
Emma/ Nadina kunde har varit Ditt barn eller mitt. Det kan komma dagar då du och jag behöver lämna Sverige.Hoppas det finns barmhärtighet åt oss någonstans då.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-29 10:05:00
Emma
Vilka etiska grupper är mest drabbade? Dem från det forna sovjet republikerna?
Inlägg #6: Postat: 2005-11-29 10:06:00
Emma
Janne B, Nadine kan inte vara mitt barn. Jag tror det inte är ditt heller? Skulle ett sådant barn vara en fri biljett in i ett annat land? Isåfall vilket land här på jordklotet?
Inlägg #7: Postat: 2005-11-29 10:08:00
Emma
Janne B, jag förstår vad du menar med att "vi" behöver lämna Sverige, den tiden kan komma snabbare än vi tror.
Inlägg #8: Postat: 2005-11-29 11:00:00
Janne B
Ja den tiden kan komma fort.Jag känner till tiden 1939-45 då många länder och folk blev totalt överraskade. Även Norska Kungen fick fly hit. Emma. Vi ska först bjuda på barmhärtighet innan vi väntar oss någon för egen del.
Inlägg #9: Postat: 2005-11-29 11:05:00
Janne B
Folk från de forna sovjetrepublikerna hoppades att allt skulle snabbt bli bättre. I stället brakade sjukvård, socialvård mm samman helt. Återuppbyggnaden har gått ytterst långsamt.Kanske 100 miljoner människor österut står utan elementära mänskliga rättigheter vad gäller vård och omsorg.Sverige kan inte göra ett dugg åt den totala situationen. Men kyrkor gör en del på plats och vi kan här hjälpa enskilda individer/familjer. Men inte hur många som helst.
Inlägg #10: Postat: 2005-11-29 11:14:00
west-d
På tv för några dagar sedan visades en romersk fam. som blev utvisad fast flickan var sjuk,Sara tror jag var hennes namn.De har nu fått hjälp i sitt hemland av kyrkan. Fri kyrkor -kyrkor gör otroliga fina insattser.
Inlägg #11: Postat: 2005-11-29 11:27:00
Janne B
10 /Ja det handlade om att en pingstförsamling i Sverige sände pengar och saker till en pingstförsamling nära den romska familjen. Församlingen portionerar ut hjälpen. Skulle det bli bekant att familjen har en summa pengar skulle de obönhörligt bli rånade på allt.Av fattiga och gangsters i omgivningen.När två församlingar samarbetar så här försvinner inga pengar på vägen i adminst.kostnader mm. Hur är det på SIDA och de stora hjälporganisationerna?
Inlägg #12: Postat: 2005-11-29 22:10:00
Sunny
Emma: Jesus sade : Jag var sjuk o ni skötte inte om mig: jag var hungrig o ni gav mig inte att äta: jag var i fängelse o ni besökte mig inte.
Bestörta kom frågorna:
-När var du sjuk o när var du i fängelse? Tänk över svaret: Vad helst ni gör emot en av mina minsta det gör ni emot mig!
Nadina kan vara allas vårt barn.
Laddar...