Fördomar och skitsnack

Inlägg #1: Postat: 2005-11-29 09:52:00
Anna Veeder
Förslag till lätt korrektion: från och med kl 09.00 idag kan man FORTSÄTTA säga vilken skit som helst etc utan att bli anklagad för hets.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-29 09:56:00
Anna Veeder
Hörde förresten ett reportage i P1 Gud välsigne nätet om imamer och homosexualitet...det var inte mycket bättre än Åke Green. Och rabiata rabbiner har ungefär samma åsikt. Fundamentalistiska kristna/judar/muslimer tycker rätt lika i sådana här frågor. I Jerusalem i somras gjorde de en koalition för att förbjuda gayparaden lyckades inte.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-29 11:19:00
Janne B
Anna/ Jag har tolkat morgonens dom så att en ledare kan prata rätt mycket strunt inför sin egen lilla grupp. Men går han ut på Torget och talar inför tusenden och Uppmanar dem att göra något, då blir han fälld.// Anna jag vet inte om du sett det men i stora moskén i Sthlm har man sålt judehatiska kassetband. Med tanke på stämningarna förvånader det mig inte ett dugg. Det är SR/SVT som avslöjat detta. Ingen muslim har anmält det...
Inlägg #4: Postat: 2005-11-29 19:35:00
Anna Veeder
3/Förvånar mig inte alls, tråkigt nog. Och frågan är ju: hur bevisar man sambandet mellan vad Åke Green säger och attacker på t ex RFSL-lokalen i Piteå? Det är väldigt svårt.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-29 19:41:00
Anna Veeder
3/ Men judehatiska kassettband, och Åke Green, etc etc, tycker jag framför allt ska bemötas med debatt och att folk inte tittar åt andra hållet. Och undervisning. Inte med att skyffla ansvaret på staten och slänga alla gränsfall i fängelse.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-29 21:46:00
Sunny
Jag ansluter mig nog till er Anna o Janne. Troligen hade homofobikerna i den kristna högern o då menar jag inte bara i Sverige fårtt en kristen användbar martyr med Åke G i fängelse.Misstänker dessutom att det var så han planerade ifall han nu är kapabel att tänka strategiskt.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-29 22:41:00
Janne B
6/ Bra Sunny. I ett demokratiskt samhälle ska dåliga argument bemötas med bra och sakliga argument. Under det år som gått har förvisso Green blivit mycket mer straffad av den allmänna opinionen än kanske tre månader i ett fängelse. I skydd från alla opinionsstormar.Vi ska nog observera att även de media som yrkat på frikännade ansett att Green uttalat sig dumt och okunnigt. Även tidningen Dagen har givetvis gjort sådana bedömningar. Övrig kyrklig press har nästan gråtit....
Inlägg #8: Postat: 2005-11-29 22:49:00
Sunny
Ja jag tror att han är för ynklig o korkad för att göras till martyr!
Det är ju det han är ute efter. Vi bör bemöta sådana som han med argument.
Laddar...