Vem är egentligen förälder till vem?

Inlägg #1: Postat: 2005-11-25 21:03:00
Janne B
Välkommen i gänget med denna artikel. Väldigt viktigt att du berättar rena råa sanningen för här finns också folk som smått romantiserar droganvändandet. Leva med missbrukare är alltid en svår börda. Leva med sin mamma på detta sätt är en hjälteinsats.Hoppas att du kan ta dig ur Fogdens klor.Jag ger dig rådet att ta dig till deras kontor och prata med handläggaren.De är inga odjur men är hårt styrda av lagar./
Inlägg #2: Postat: 2005-11-25 21:03:00
Janne B
Sorry Angus, sparken för försummelse med klienter har jag aldrig hört talas om. Men omplacering p g a "dåligt samarbete" är inte ovanligt. Hemskt.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-28 18:00:00
Shakti
Problemet är inte socialarbetarna, de är oftast engagerade människor som valt sitt yrke fölr att de vill göra en insats. Men kommunerna har en skral kassa och sparar kortsiktigt och cyniskt, gärna på socialbidragskostnader.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-28 18:00:00
Shakti
Problemet är inte socialarbetarna, de är oftast engagerade människor som valt sitt yrke fölr att de vill göra en insats. Men kommunerna har en skral kassa och sparar kortsiktigt och cyniskt, gärna på socialbidragskostnader.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-28 18:00:00
Shakti
Inlägg #6: Postat: 2005-11-28 18:03:00
Shakti
Socialarbetarna själva har inte mycket att säga till om längre. Att bli avslagsmaskiner var knappast vad de drömde om när de utbildade sig.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-28 18:06:00
Shakti
Kommunledningarna fattar policybeslut om hur rätten till bistånd ska tolkas. Och den rätten blir mer och mer urholkad. Det är valda politiker och deras karriärsbyråkrater som gör detta. Socialarbetarna har att anpassa sig eller byta jobb. Vilket en del gör. Andra försöker göra det bästa av situationen.
Inlägg #8: Postat: 2005-11-28 18:08:00
Shakti
Men Angus, jag är väldigt trött på reflexmässig kritik av socialarbetare. Jag kanske skulle skriva en artikel om det...
Laddar...