Inlägg #1: Postat: 2005-11-25 16:21:00
|
Unto S |
Många högerspöken Carl Bildt? var starka anhängare av Demokratisk Allians på den tiden. Jag har sett ett fotografi där Bildt står leende bakom några Demokratisk Allians-anhängare när dom gjorde angrepp på Vietnamdemonstranterna. – Jag hoppas verkligen att Lord fortsätter med sina välargumenterande artiklar. Kapitalismen är vår tids plågoande.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-25 16:23:00
|
Unto S |
Förresten, i det nykapitalistiska Moskva finns 38 personer med förmögenhet minst 7 miljarder kronor, i New York 35. Hurra, Moskva har blivit nykapitalismens Las Vegas och gått om New York. Moskva kan stoltsera med att ha flest dollarmiljardärer i världen. Samtidigt innebär det att i det forna Sovjetunionen och Östeuropa lever 60 milj på mindre än 15 kr/dag och ytterligare 150 milj människor som har 30 kr om dagen att spendera.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-25 16:24:00
|
Unto S |
Inte konstigt att folk ”längtar till den trygga kommunismen”. Georgien, Polen och Litauen ligger bäst till om man utgår från kapitalismens värderingar, där ökar fattigdomen mest. ”Sådan är kapitalismen” sjöng Fred Åkerström – det är bara att hålla med.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-25 17:10:00
|
Janne B |
Unto / OM Bildt stått framför gänget som någon slags anförare så hade din kommentar varit berättigad. Om du hittat en bild där du ser honom stå bakom andra och le, så har du ingen aning om vad han log åt. Så är det också med dig och mig. Jag har nog lett även på begravningar...
|
|