Medeltiden är tillbaka

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-11-27 18:25:00
GunnarL
19/ Jag känner igen bilden av de omålade gråa husen och det är ingen uppbyggande syn. Det är för väl att Ryssland kommit ur kommunismens grepp. Men i dag skapas i stället med nyliberalismens ideologi ett klassamhälle som vi inte sett maken till sedan Frankrike före revolutionen. Kapitalisterna bäddar för nya sociala oroligheter.
Inlägg #22: Postat: 2005-11-27 19:32:00
Lars Nilsson
Förlåt, att jag redovisar en allmän uppfattning om statistik. Dvs att man skall ta all sådan med en nypa salt. Men som sagt, all vedertagen statistik, visar att vi går framåt och att fattigdomen minskar. Jag är ledsen å Gunnar L och bloggeris vägnar, men kapitalismen gör att folk får det bättre. Men trots allt gnäll och gny över kapitalismens djävlighet har ingen av Er kunnat prestera ens skymten av alternativ.
Inlägg #23: Postat: 2005-11-27 19:39:00
Lars Nilsson
forts. OK, det var lite fel. Bloggeri tycker att vissa länder inte är mogna för demokrati. Han lever sannolikt efter mottot: Desto mindre demokrati, desto högre välstånd. Syrianerna, som han särskilt utpekat som olämpliga för demokrati, tackar och önskar God Jul.
Inlägg #24: Postat: 2005-11-27 19:49:00
Janne B
19/ Stackars olyckliga ryska folk. Först tusen år av tsaristiskt förtryck.Sedan ca 70 år med sovjetkommunism av värsta sort. Nu någon slags vulgärkapitalism ledd av en synnerligen begåvad KGB-chef.Som har full koll på allt genom nykterhet och kampsporter.Inte gråter han över hur eländigt 90 av ryssarna har det bara 10 ?? i vissa städer får det bättre. Ytterst komprimerat uttryckt.
Inlägg #25: Postat: 2005-11-27 21:00:00
Janne B
22 Lars N/ Jag har en principiell inställning till statistik. Stämmer den med dina egna livserfarenheter, din egen logik, det du kunnat läsa på helt annat håll...så kanske det ligger något i siffrorna. Stämmer statistiken inte med vad du inhämtat på andra sätt, så var otroligt skeptisk.
Inlägg #26: Postat: 2005-11-27 21:03:00
Janne B
PÅ samma sätt ska man vara väldigt försiktig i alla orsak - verkan resonemang. Ofta ser det så självklart vad orsaken är till en händelse. Men det kan vara många orsaker som långsamt har påverkat ett händelseförlopp. Den sista orsaken var kanske den minst betydelsefulla.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...