Kinas framtid är vår verklighet

Inlägg #1: Postat: 2005-11-22 18:07:00
AlfVerner
...INTE ETT SKIT AV DENNA SÅ KALLADE ARTIKEL. Vilken slutsats ska jag dra?, mer än att JJ är Sourze i särklass mest förvirrade s.k. artikelförfattare??
Inlägg #2: Postat: 2005-11-22 18:36:00
Janne B
Ja men bäste AlfV/ Varför skälla på den unge JJ i stället för att med din ålders visdom och förvärvade kunskaper informera honom om det rätta läget. Jag har aldrig märkt att skäll på en person för något framåt. Men att dela med sig av sitt bästa ger alltid resultat. Frid på Dig.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-22 18:47:00
Janne B
Jag hade en debattkompis en gång som var så arg på olika organisationers inställning till Homos etc. Han lyckades hitta en liten Orden i Västerbotten med 20 medlemmar som han gav sig på med full kraft.För de gillade inte homos hade de sagt någon gång, men för något annat var de inte kända/ Jag föreslog kompisen att han i stället skulle ge sig på LO eller Kommunal, organisationer som kunde påverka utvecklingen.De hade också på den tiden sagt tveksamma saker i ärendet.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-22 20:00:00
Jan E
Har Johannes varit otrogen med Alfs fru, eller? Sånt kan framkalla den rödglödgade ilska som Alf visar upp i samband med JJ:s artiklar.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-22 20:28:00
AlfVerner
2>Ok, du har rätt, jag vet inte vad som triggar mig. Utbildning: Det som kännetecknar Kina är det låga människovärdet, en extrem skillnad mellan ägarklass och slavklass och i den meningen närmar sig Sverige Kina med stormsteg och för att bibehålla synen på underklassen förstärks objektifieringen, liksom i Sverige. Det är inte människor, det är djur/slavar som räknas styckevis.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-22 20:30:00
AlfVerner
Jag träffade en lokförare i Peking på hans lok på väg till Shanghai och kom in på ämnet påkörda människor. Han hade jobbat i 18 år vid tillfället och hade kört ihjäl 60 människor. I Sverige tas man ur tjänst, får träffa läkare etc. "Vad gör ni i Kina, vad säger skyddsombud etc...
Inlägg #7: Postat: 2005-11-22 20:35:00
AlfVerner
Vadå göör?, sa han, tåget ska gå i tid och folk får skylla sig själv. Inte ens en rapport och ordet skyddsombud hade inte nått den kinesiska kontinenten.
Inlägg #8: Postat: 2005-11-22 20:38:00
AlfVerner
Den förbjudna staden fäörvandalde Mao till en turistattraktion, samtidigt byggde han en ny förbjuden stad sidan om för det kommunistiska partiet. Det hierarkiska tänkandet är extremt och enbarnspolitiken har fött fram en hel hög självgoda bortskämda söner som inte lärt sig något annat än att man själv ska ha allt. Den råkapitalism och hänsynslöshet som finns i Kina idag och som återspeglar sig i ofattbara lågpriser här i Sverige är ett barbari utan motstycke.
Inlägg #9: Postat: 2005-11-22 20:43:00
AlfVerner
Kombinationen repressiv kommunism/råkapitalism kommer att skörda många offer. Människorna lever värre än djur - det är det min unge vän kallar "Kina växer så det knakar..." Var det bra så, Janne B? En sak till, det som var ett cykelland, med cykelstäder har fått bilar som förvandlat t ex Peking till ett av jordens helvete, med en platt yta och en blyförgiftad befolkning.
Inlägg #10: Postat: 2005-11-22 21:01:00
Janne B
Bäste Alf/ Då du skriver på detta sätt så går du nästan inte att överträffa. Du öser ut kunskaper och insikter.Du har perspektiv bakåt och framåt./Alf jag har inget behov av att mästra dig.Bara plocka fram dina bästa sidor. Jag har några ggr i livet varit helt utsliten, ensam och övergiven. Det har tagit tid att komma till det läge jag är i nu. "Låt ingen annan bestämma ditt humör" sa jag mig själv en gång...Framför allt inte motståndare...Jan Diakon.
Inlägg #11: Postat: 2005-11-22 21:31:00
AlfVerner
10>Det här nyliberala tänkandet, det här krafsandet på ytan, det historielösa och A-ekonomis stapeldiagram det är förmodligen här JJ fått uttrycket: "Det växer så det knakar" - få saker triggar mig värre, möjligtvis den socialdemokratiska partiledningen som sålt ut den demokratiska makten till psykopaterna och deras pyramidspel. Men, visst, det leder ingenstans...
Inlägg #12: Postat: 2005-11-22 21:33:00
AlfVerner
10...men det är kul att det är någon som uppskattar lite dragningar.
Inlägg #13: Postat: 2005-11-22 22:34:00
Janne B
Det är få saker som är så svårt att dölja som kunskap och begåvning.
En stad som ligger på ett berg lyser vida omkring stod det i en urgammal bok jag läste. Dölj inte ditt ljus under "skäppan" stod det också. Nu drar jag vidare.
Inlägg #14: Postat: 2005-11-22 22:36:00
Friskytten
Nog är du en riktig toker AlfV, men en påläst friskus också.
Laddar...