Terror eller bröd, det är valfrågan

Inlägg #1: Postat: 2005-11-20 18:22:00
Anna Veeder
Hej Sunny, och efter vad du skriver - särskilt bortskämd är du inte...men Sverige är långt, långt fram på många områden som människor i andra länder bara kan drömma om.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-20 18:35:00
Sunny
Jag menar bara att det vi kallar för fattig pension i Sverige är en rikedom på de flesta platser på jorden. Så har länge varit skonade från krig o vårt klimat må vara kallt menså många jordbävningar tromber o tsunamier har vi inte. Även terrordåd har vi sluppit men där tror jag att det är en tidsfråga.Här slåss man om vem som ska ta ut mammaledigheten: den långa betalda ledigheten är unik för vårt land!
Inlägg #3: Postat: 2005-11-20 21:05:00
Anna Veeder
O, jordbävningar har vi också, när jag tänker på det. Någon tsunami har jag dock inte sett till. Ändå, Sunny, finns det något i Sverige människor här knappt känner till - ensamhet. Såg mycket av det när jag jobbade på servicehus med gamla. Det är i mina ögon lika illa som fattigdom.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-20 21:53:00
Sunny
Ja jag håller med dig. Det är därför jag började samla på mig en storfamilj o ett kollekivboende i yngre dagar i brist på egen familj. Nu är vi 4 generationer som bor i hop o hjälper varandra. Svensk åldringsvård har skrämt mig rejält.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-20 21:58:00
Sunny
När min käre blev allvarligt sjuk o dessutom passerade 80 började jag motionera o hålla diet o gick ner 20 kg på ett år: Jag som tänkt mig att dö först tänker överleva båda mina gubbar för på ett åldersboende ska de inte. Turligt nog är det många års skillnad mellan mig o den käre men lillpojken är ju bara 60 nu så jag får motionera på....
Turligt nog tänker de vuxna "äkta " barnen o de anskaffade under livets gång likadant.
Laddar...