Hög tid ta mäns problem på allvar

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-11-15 10:00:00
tomster
Jag är så jävla trött på din jävla von oben-attityd som du kör med här och du kan ta kommentarerna ovan och köra upp i röven de omfattar mig och jag tar dem personligt. Ett lågt betyg på sourze kan även, vilket kan vara dags för dig att inse, att man skrivit en SKITDÅLIG ARTIKEL! Men neeej, de som besöker sourze är bara nazister och antifeminister som är räddhågsna puckon utan förmåga att sätta ett ärligt betyg på artiklar - det gäller för helvete DIG Jan E!
Inlägg #2: Postat: 2005-11-15 10:02:00
tomster
Du tycker ju den här jävla skitartikeln är bra, vilket DEN INTE ÄR EFTERSOM DET BARA ÄR EN UPPREPNING AV SKIT VI LÄST HUNDRA MILJONER GÅNGER SKRIVET AV ANDRA OCH JAG ÄR FORTFARANDE INTE VÅLDTÄKTSMAN! Kan inte du lite snabbt förklara vad som är så JÄVLA BRA med artikeln, varför den ska föranleda en femma i betyg. Vad? Språket? Det han presenterar? Hans avslöjande? Du är officiellt på min shitlist nu, dvs jag kommer inte ta ett SKIT du skriver på allvar längre.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-15 10:04:00
tomster
Andra på shitlisten: Unto, naturligtvis och inte för att han är kommunist utan för att han kallar folk till höger och vänster för saker de inte är och verkar helt sakna förmågan att argumentera. Listan kommer uppdateras.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-15 10:06:00
tomster
Eller kan DU, Jan E göra en lista på MINA problem som jag har i egenskap av man? Vad gör jag som ökar eller låter våldtäkterna vara på en konstant nivå? Vad kan jag göra för att minska våldtäkterna som jag inte redan gör som att inte våldta? Kan du inte redogöra för din syn på begreppet "Män slår", är det ALLA män oavsett t.ex. syn på kvinnan nej, så är det ju inte, män med bra kvinnosyn slår ju inte, så vad FAN är det vi pratar om?.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-15 10:07:00
tomster
Eller Jan E, vad har DU för problem som VI måste ta på allvar? Det är hög tid att vi tar dem på allvar, eller hur? Ge oss en lista på vad DU gör för att öka våldtäkterna, våldet mot kvinnor i samhället generellt osv osv. Du är ju man, eller hur? Då har du problem och vi måste ta dem på allvar. Eller är det nån annan man än just du som har problem? Är det "män", en oformlig massa omfattande alla utom du? Kan det t.ex. vara så att du och jag är så olika att man inte kan klumpa ihop oss?
Inlägg #6: Postat: 2005-11-15 10:11:00
tomster
Jag har redan kommenterat den här artikeln och nej, givetvis fick jag inget vettigt svar från författaren eller någon annan utom medhåll förstås. Men det är förstås inte för att jag har en poäng utan för att alla som hänger här är nazister och antifeminister, inget annat. Såklart. Lamare jävla bortförklaringar för dåliga betyg får man leta efter.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-15 12:38:00
Jan E
Hoppsan, det var ett rejält utbrott! Och jag som trodde att brass hade en lugnande effekt. Då tar vi det från början. Man kan inte påstå att JJ:s artikel innehåller så mkt nytt, eller har nån annorlunda infallsvinkel. Men den innehåller heller inget som det finns nån som helst anledning att som man bli så upprörd över. Som somliga här alltid blir när ämnet ”mäns våld mot kvinnor” tas upp. Artikeln innehåller många självklarheter.
Inlägg #8: Postat: 2005-11-15 12:38:00
Jan E
Det är tillåtet att generalisera, det blir otympligt om man i en text om kvinnors utsatthet för mäns våld i var och varannan mening måste skriva att det förstås inte gäller ALLA män. Det är inbilskt att tro sig vara i fokus för en generalisering. Det finns ingen som tror att du Tommie är en våldtäktsman, så spänn av. Om jag säger att jag är kritisk till amerikanska övergrepp på fångar i Irak så är det ingen som tror att jag skuldbelägger alla amerikaner.
Inlägg #9: Postat: 2005-11-15 12:39:00
Jan E
Men om någon här säger att det är män som begår våldtäkter, då får vissa tuppjuck. Märkligt. Det finns i artikeln inga anklagelser mot någon enskild man. JJ konstaterar att det är män som begår våldtäkter och att det är kvinnor som tvingas anpassa sig. Kan man tycka är orättvist, eller hur? JJ skriver vidare att vi män bör göra nånting åt detta. Det är inte samma sak som att kollektivt anklaga oss för att vara våldtäktsmän.
Inlägg #10: Postat: 2005-11-15 12:39:00
Jan E
Det är som så många ggr tidigare har sagts en stor skillnad mellan skuld och ansvar. Ett ansvar har vi alla som samhällsmedborgare och i den aktuella frågan har vi män ett särskilt ansvar. JJ konstaterar vidare att en utekväll för en tjej innebär ett helt annat risktagande än för en kille. En sanning som heller inte bör innebära problem att godta, utan att man för dens skull bortser från våld som män kan råka ut för. Varför finns t ex tjejtaxi?
Inlägg #11: Postat: 2005-11-15 12:39:00
Jan E
Och att justa män kan påverka våldsamma män genom olika typer av aktioner och kampanjert är jag övertygad om. Därmed inte sagt att jag är så förtjust i just AB:s kampanj. Att vara goda föredömen och visa att man bryr sig är en självklarhet. Men här möts sånt tal ofta med hån.
Inlägg #12: Postat: 2005-11-15 12:40:00
Jan E
Ang betygen: Du kan väl inte på allvar påstå att betygen här på Sourze har nån relevans som kvalitetsmätare?! De är åsiktsmätare, ingenting annat. Borde därför tas bort. Alternativt ha två betyg, ett för det litterära och ett för åsikterna. Vad tror du t ex att betyget skulle bli om någon skrev en stilistiskt fullständigt lysande artikel om behovet av fler kvinnojourer? Knappast en femma, eller hur?
Inlägg #13: Postat: 2005-11-15 12:40:00
Jan E
Slutligen: Vilken lista en kolerisk cannabisförespråkare placerar mig på är mig fullständigt egalt och kommer inte få mig att ligga sömnlös på nätterna. Den viktigaste kortsiktiga effekten av cannabis är att det intensifierar en persons känslomässiga stämningsläge har jag hört. Tja, ditt utbrott speglar väl nåt slags stämningsläge. Den långsiktiga effekten lär vara att hjärnan blir trög..
Inlägg #14: Postat: 2005-11-15 15:23:00
tomster
Jan E: Det du skrev ovan om cannabis är uttryck för fördomar och okunnighet. Du väljer dessutom att försöka nedgöra min karaktär på grundval av att jag "brukar". Det är så lågt att det inte finns. Slutkommentaren kan direkt översättas med "du är ointelligent" och seriöst, jag vet att jag ligger ganska långt över genomsnittet. Sluta helt enkelt, eller varför inte läsa en bok om cannabis så du lär dig nåt istället för att hänvisa till hörsägen?
Inlägg #15: Postat: 2005-11-15 15:25:00
tomster
Dina kommentarer verkar genomtänkta och seriösa, men jag anser att betygen kan vara "ett slags värdemätare". Du anser ju att de är omvänd värdemätare enligt din subjektiva världsbild. Dvs lågt betyg man har rätt och är bra och duktig, högt så är man nazist och antifeminist. Sen sure, de är tillförlitliga som en AB-undersökning, so what?
Inlägg #16: Postat: 2005-11-15 15:29:00
tomster
Det är tillåtet att generalisera ja, men det är även tillåtet att kritisera sagda generalisering om den upprepas in absurdum och faktiskt inte alls är så finfin som du utmålar den som. Varför är denna generalisering OK men inte generaliseringen "invandrare begår våldtäkter" osv? Varför varför varför? Varför måste vi använda onyanserade generaliseringar för att diskutera detta?
Inlägg #17: Postat: 2005-11-15 15:32:00
tomster
Anledningen till att jag lackade ur var faktiskt DIN generalisering som sa, uttolkat av mig: alla som kritiserar din artikel har fel och är trångsynta idioter. Du antog en så fet von oben-position och visade sånt totalt förakt för MIG eftersom jag inte är någondera men faktiskt kritiserade artikeln som jag helt enkelt tyckte var kass. Jag har helt enkelt inga problem och jag är jävligt trött på "män har problem"-bullshiten.
Inlägg #18: Postat: 2005-11-15 15:35:00
tomster
Ta artikelförfattarens lösning på problemet: man ska ta tydligare avstånd från det sexualiserade våldet. Va? Vilket jävla sexualiserade våld ska jag ta avstånd från? Det som sker som jag bara läser om i kvällstidningarna? OK, jag tar kraftigt avstånd från våldtäkter. Skillnad? Ingen. Hoppsan. Hur exakt ska jag ta mitt ansvar? Vad ska jag göra för att slippa läsa att jag män slår och våldtar när jag inte gör någotdera?
Inlägg #19: Postat: 2005-11-15 15:37:00
tomster
Kan inte du motivera varför artikeln är så jävla bra om den nu är det? Vad gav den, vad förändrade den, vilken NY idé om vad vi ska göra mot våldtäkterna presenterade den som inte dussinkrönikörerna i alla tidningar i hela Sverige redan skrivit? Och kan du motivera varför du är tvungen att ta upp mitt cannabisanvändande hela tiden?
Inlägg #20: Postat: 2005-11-15 15:39:00
tomster
Du gör det ofta, typ så att jag börjar undra lite: är du helnykterist? Jag kan ha frågat dig tidigare men jag lägger inte allt jag läser på minnet. Om du inte är det, ska jag ta upp att du är full hela tiden? En kortsiktig effekt av alkohol är att man blir lite dum i huvudet och en långsiktig är att man blir helt dum i huvudet. Du är fördomsfull och obildad i frågan cannabis och dess effekter, så varför öppnar du käften om det? Tips: Cannabis eller Marijuana Myths, Marijuana Facts. Lär dig lite.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...