|
Inlägg #1: Postat: 2005-11-14 14:22:00
|
|
Villon |
Vill & vill. Måste man vilja saker hela tiden? Jag iakttar min samtid bara. Det räcker så.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-14 14:29:00
|
|
Jan E |
Vi – dvs svenska män - ska minsann inte klaga på invandrares kvinnosyn och uppfostringsmetoder eftersom vi är likadana själva. Är det en del av budskapet?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-14 14:31:00
|
|
Villon |
Mja, lite kanske. Men, hör & häpna. tycker jag visst man kan "klaga" åt vilket håll man vill. Jag skriver vad som faller mig in.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-14 15:42:00
|
|
Jan E |
Då kanske man kan få påminna om att det är i invandrarkretsar som hederskulturen finns och den utgör ett betydligt allvarligare hot mot vissa invandrarkvinnor än risken att få ett jack i pannan för att man varit uppkäftig. Detta sagt utan att för dens skull skönmåla den svenske mannen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-11-14 16:03:00
|
|
Villon |
En full svensk har plötsligt hur mycket heder som helst att värna. Hatbrotten mot t ex homosexuella är minst "lika illa" som vissa invandrade gruppers hederskultur.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-11-14 16:45:00
|
|
Jan E |
Tja, kanske inte så meningsfullt att fortsätta jämförelsen, men skulle vilja avsluta med att påstå att det för offren, dvs främst invandrarflickor, är betydligt värre att leva i en hederskultur eftersom de inte har nånstans att ta vägen när en hel släkt ger sitt tysta medgivande till en faders självklara rätt att skipa rättvisa och som om inte flickan rättar in sig i ledet kan sluta med mord. En svensk fyllefarsa kan vara nog så våldsam, men våldet är åtminstone inte institutionaliserat.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-11-14 16:59:00
|
|
Villon |
6/ Och där slutar jag också att käfta emot. Jag köper förvisso din poäng där. Men lovar inte att sluta gnälla på mina egna då & då.
|
| |