Hög tid ta mäns problem på allvar

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-11-14 09:15:00
Anna Drangel
Tycker det var modigt av dig att skriva en sån text du gjorde här på "insektsnästet" Sourze. Har läst igenom alla kommentarer och det är förbluffande hur många som irriterar sig på din text.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-14 09:17:00
Anna Drangel
Många menar att det är invandrare som står för de flesta våldtäkter i Sverige, att dom som begår våldtäkter är riktiga psykon. OK, tänk om det är så att de flesta våldtäksbrott består av invandrare.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-14 09:20:00
Anna Drangel
Innebär det då att alla invandrare är psykokillers? Är det inte så att de har en annan kvinnosyn? I deras kultur är det norm att kvinnor har en annan status. Är det så att vi i Sverige har kommit längre med jämställdheten. Att vissa inte klarar av det inte svenska killar heller.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-14 09:22:00
Anna Drangel
Man säger att det är hög tid att vi svenskar integrerar invandrare i vår svenska kultur. Vad har vi då för nationalvärden att vara stolta över? Midsommarfirandet? Supandet?
Inlägg #5: Postat: 2005-11-14 09:24:00
Anna Drangel
Vi i Sverige har ju faktiskt mycket att vara stolta över; vår förmåga att se saker ur olika synvinklar. Vi är väldigt demokratiska. Vi är jämställda. Vi har ett samhälle som hedrar ett begrepp som lagom. Låter alla uttrycka sig - hela laget runt.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-14 09:33:00
Anna Drangel
Är det inte såna begrepp som vi måste dra fram och verkligen stå upp för? Jag tror att det som driver många att bli våldsmän, kriminella you name it - är att inte de inte får känna sig delaktiga - och för en invandrare kan dom vissna väldigt snabbt om de står i för näringsfattig jord. Visst, det kan även gälla den arbetslösa svensken, men han kanske bara blir "våldsmanlight", som istället super och slår sin fru på söndagar.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-14 09:44:00
Anna Drangel
Johannes, jag tycker din text var jättebra! Det behövs flera män som står upp mot kvinnovåldet. Och vi alla måste stå upp mot våld överhuvudtaget. Våldsbrott och våldtäkter rör alla och om det nu inte bara är psykiskt störda som våldtar, så måste vi försöka förstå varför en "normal" man våldtar. Har det att göra med den s k könsmaktsordningen kanske?
Inlägg #8: Postat: 2005-11-14 11:16:00
Leif-Arne
Här var det G.b.a i stora lass. Som varande både invandrare och man har jag väl komprometterande egenskaper fullt ut. Jag får väl borja känna mig socialt sitgmatiserad och börja smida dolska planer.
Inlägg #9: Postat: 2005-11-14 12:31:00
west-d
Enligt statistiken så är det inte invandrarna som är högst på listan som våltar, men då det gäller gruppvåltäkter är det tydligen så. Detta enligt en radio debatt för ca 6mån, sedan.
Inlägg #10: Postat: 2005-11-14 13:02:00
Anna Drangel
West-d: jo, enligt vissa undersökningar står svenska män för 80 av våldet inom hemmet.
Leif-Arne: ha, ha. Ja då får du väl börja våldta då!
Inlägg #11: Postat: 2005-11-14 13:14:00
AlfVerner
7>Jag står upp för våld mot intellektuella...är inte det bra? Anna...schyyysssta!? 10>Vad är en "svensk man"? Detta är helt dj-vla unfucking belivable - men du ser bra ut på bild Anna, så det kanske är läge att nischa in sig som JJ - "Våra systrar, flickvänner, mammor, de människor vi tycker mest om i hela världen,"
Inlägg #12: Postat: 2005-11-14 13:18:00
Piripiri
Anna, JJ:s artikel var bra och det är naturligtvis bra att det förs en diskussion om det här. Men att hävda att det är "normala" män som våldtar för knappast diskussionen framåt. Att våldta är inget normalt manligt beteende. Du kommer aldrig att komma nånstans om du framhärdar i en sådan beskrivning. Alltför många kommer - i likhet med mig själv - att uppfatta det som en kränkning.
Inlägg #13: Postat: 2005-11-14 13:23:00
AlfVerner
Notch notch, you know what I mean - å andra sidan är nog glappet mellan "jag tycker din text var jättebra!" till min uppfattning om att "texten är ett eko från en urgrävd avocado" FÖÖR stor, för att det ska bli parti. Grattis JJ, jag ger mig utan strid.
Inlägg #14: Postat: 2005-11-14 13:32:00
AlfVerner
12>Kära Piripiri: Mannens NORMALA uppgift på jorden är att lägra så många kvinnor som möjlig och slå ihjäl så många män som möjligt, som hindrar hans genetiska expansion. Detta är det NORMALA ursprungliga och det är därför vi infört CIVILISATIONEN och skapat strukturer med familjebildningar, religioner och andra släktesbefrämjande åtgärder.
Inlägg #15: Postat: 2005-11-14 13:35:00
AlfVerner
12>Problemet är strukturernas upplösning och att utbildningen tagits över av "de fria marknadskrafterna", d v s de krafter som vädjar JUST till det normala ursprungliga. FRIHETSTV:n ger oss våldtäkter rakt in i vardagsrummet och nu är tiden mogen för de små gossarna som vuxit upp med detta att avlägga examnesprov. Det är helt enkelt seualexamen i den nyliberala skolan.
Inlägg #16: Postat: 2005-11-14 13:38:00
AlfVerner
12>Människovärdet har förändrats från det lilla samhällets subjekt till TV-världens objekt och det är inte alltid så lätt för de små gossarna att förstå att offren har ett namn, en historia och ett socialt sammanhang. Det är "omedelbar behovstillfredsställelse" och det är "objekt". Varken Drangel eller JJ fattar detta, utan JJ skriver istället: "ska alla ha rätt att leva sina liv på det sätt som de själva önskar."
Inlägg #17: Postat: 2005-11-14 13:42:00
AlfVerner
16>Så enkel är den nyliberala verklíghetesuppfattningen formulerad av dessa intellektuellt, historiskt, politiskt och socialt stympade "artikelförfattare" och det är PRECIS den uppfattningen som även styr upp våldtäktsmannens "rätt till frihet", kortsiktig och effektiv lönsamhet utan hänsyn till något annat och det är samma syn och hänsynslöshet mot människor som präglar den utopiska kapitalismen.
Inlägg #18: Postat: 2005-11-14 13:44:00
Jan E
Alf, ge oss tiderna på de tåg som du kör så att vi kan undvika dem. Tror att det kan vara direkt farligt att åka med tåg som har en så manisk och kolerisk förare!
Inlägg #19: Postat: 2005-11-14 13:44:00
Piripiri
14/ Det är väl möjligt, men jag talar om normala civiliserade män, inte om nån sorts ursprungliga vildar
Inlägg #20: Postat: 2005-11-14 13:51:00
AlfVerner
Människor behöver utbildning för att bygga samhälle och det är inte helt säkert att TV1000 är ett bättre alternativ än en demokratiskt vald församling Staten som bygger samhällsnormer genom en statskontrollerad TV med inslag av censur för att skydda de svagaste grupperna. Det kan EVENTUELLT uppfattas som lite förvirrande när 4-åringen börjar med att zappa bullibumpa, lite mord, tortyr och Irak för att avsluta med lite hardcore innan John Blund bär iväg med honom...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...