Hög tid ta mäns problem på allvar

Inlägg #1: Postat: 2005-11-12 23:42:00
Franklin
Forts. Ofta framställs flickorna som förlorare när framförallt feministerna ger sin syn på barnuppfostran. Men enligt min mening är det raka motsatsen som gäller. Medan unga flickor uppfostras i att vara sociala, kompromissande och i kontakt med sina känslor uppfostras unga pojkar till raka motsatsen.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-12 23:43:00
Franklin
Forts. Enligt undersökningar gjorda på förskolor i Sverige har man sett att de vuxna kvinnorna samtalar med flickorna och låter dem vara en del av vardagen, medan de ger korta direktiv och order till pojkarna. Något som bland annat resulterar i att unga pojkar har betydligt mindre ordförråd än jämnåriga flickor.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-12 23:43:00
Franklin
Forts. Enligt en annan rapport gjord av BRIS har man kunnat se att precis lika många killar som tjejer ringer till deras krislinjer. Men många av killarna slänger på luren så fort de närmar sig de verkliga problemen. Enligt BRIS beror detta på att killarna inte har de känslomässiga och verbala verktyg som krävs.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-12 23:43:00
Franklin
Forts. Man kan också se att det är MÄNNEN som är de stora förlorarna i vårt samhälle. Fler män än kvinnor lever ensamma och olyckliga. Fler män än kvinnor råkar ut för våld. Fler män än kvinnor begår självmord. Fler män än kvinnor hamnar snett i unga år. Fler män än kvinnor misslyckas i skolan. Fler män än kvinnor blir drogberoende. Fler män än kvinnor saknar ett socialt skyddsnät med nära vänner.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-12 23:44:00
Franklin
Slutligen; Varför är det så att en känslig man anses vara en svag man av både andra män och av kvinnor? Varför fick jag höra att ”bara tjejer gråter” när jag var liten? Varför kan män nästan aldrig prata om svåra känslor med varandra? Varför är det oftast de hårda, tuffa och våldsamma männen som attraherar kvinnor? Och är det rent av så att de våldsamma männen är resultatet av ett könsförtryck mot män?
Laddar...