Inlägg #1: Postat: 2005-11-12 21:02:00
|
peter_ |
Även om en otrohet är oerhört hänsynslös, egoistisk, likgiltig inför sin partners lidande och drabbar den bedragna oerhört hårt, så är det sannerligen inte någon ursäkt för att ta till våld. Allra minst inför barnen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-13 02:32:00
|
peter_ |
Även om din vän blev grymt lurad det verkar lite psykopatiskt att lura en annan människa att satsa sin kärlek och sitt liv på på en själv samtidigt som man hoppar i säng med andra så hade din vän endast bildligt talat, inte bokstavligen, rätt att sparka ut kvinnan.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-13 02:32:00
|
peter_ |
Man kan förstå att han var upprörd å sin och sina barns räkning, men han gjorde ju inte saken bättre genom att hämnas med våld. Tyvärr ser man ju inte som du skriver utanpå vem som är en äktenskaps bedragare. Hoppas att det gick bra för barnen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-14 10:06:00
|
Mysan |
Nix det gjorde det inte.Vet många somär otrogna.Det konstiga är att varför skiljer de sig inte är mn fråga.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-11-14 10:09:00
|
peter_ |
Undrar jag med. Vilken soppa!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-11-14 12:08:00
|
west-d |
Mysan nr 4. De som är otrogna vet vad de har men vet inte vad de får. Kan oxå handla om ekonomi mm. Det är inget försvar att vara otrogen .
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-11-14 13:24:00
|
Janne B |
Muysan/ Sitter man med ett "otroget" par några ggr i medlingssyfte och räknar på ett papper upp för och nackdelar med en en separation, så är valet rätt lätt.Talar man bara förnuft, logik, ekonomi, ansvar för barn, relation till kära släkten mm så beslutar sig paret för att försöka igen, starta på nytt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-11-14 13:27:00
|
Janne B |
Men känner sig ena parten långvarigt och grovt kränkt av den andre då går det som regel inte att limma ihop ett äktenskap. Sambopar ger upp ännu fortare.Om den ena parten anser sig verkligen ha slitit för äktenskapet, anser sig ha gjort sitt yttersta och det ändå gått utför. ja då finns ju ingen ork o grund kvar för en reunion.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-11-14 13:31:00
|
Janne B |
Om den ena parten i en hetro-relation plötsligt säger att han egentligen är homo, då kan verkligen hela tillvaron rasa ihop.Den "lurade" har ytterst svårt att få ihop sitt känsloliv igen. Vem går det att lite på i fortsättningen? Ingen!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-11-14 20:54:00
|
Sunny |
Ja det måste kännas konstigt.
Fast om någon av mina 2 livskamrater hittat en älskare så hade han väl fått flytta in han med? Fast de är verkligen superhetero. Jag hade en väninna som levde i många år med 2 killar som var bi: det gick väldigt bra. Jag tror att det kanske varit svårare ifall de tagit hit en kvinna till eller är jag bara fördomsfull? 2 kvinnor i samma kök o allt det där?Fast vi bor ju alltid minst 7 st här: då går huset runt så det kan bli alla möjliga kombinationer.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-11-14 20:54:00
|
Sunny |
Men det är ju bara exen jag räknar som min familj! O ungarna förstås.
|
|