Inlägg #1: Postat: 2005-11-11 14:25:00
|
pUs |
Och tro mig, jag hade med glädje "anpassat" mig om det hade inneburit att jag hade sluppit det jag råkade ut för. Om det nu hade gått på något vis.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-11 14:30:00
|
pUs |
När jag låg ner på marken och blev sparkad på tänkte jag kanske inte i första hand på hur priviligierad jag var, jämfört med alla stackars kvinnor. Jag var däremot rädd som fan och ville därifrån till varje pris. Sluta använd våldet som ett slagträ i könsdebatten, jobba för att få slut på ALLT våld istället. Sluta blanda in kön överhuvudtaget, det hjälper ingen som verkligen har blivit drabbad.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-11 18:00:00
|
crypto |
jag blir oxå lessen och arg när jag läser detta.........jag har oxå blivit misshandlad och även sexuellt utnytjad, antar att jag inte är någon riktig man då??då sådana inte kan våldtas....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-12 10:52:00
|
Emma |
Det är få som pratar om våldet inom homo förhållanden. I en stor studie av homosexuella män uppgav 28 procent att de tvingats till sex eller blivit sexuellt antastade. En tredjedel säger sig ha blivit tvingade till sexuella handlingar mot sin vilja av män som de hade eller tidigare haft sexuella relationer med.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-11-12 10:53:00
|
Emma |
Kan detta våld mellan homosexuella vinklas som "homofobiskt" våld? Hur håller de sär dessa angrepp i statistiken?
|
|