Hög tid ta mäns problem på allvar

Inlägg #1: Postat: 2005-11-11 14:23:00
tomster
MÄN är en grupperande benämning som är HELT absurd! Jag känner ingen gemenskap alls med den medie/feministuppfunne svenske mannen, men ändå klumpas jag ihop med "honom" hela jävla tiden. Fan heller, jag börjar lacka ur! Eller, Johannes, kan du snabbt säga vilka problem jag har, i och med att jag är man? Det är hög tid att vi tar mäns problem på allvar, så kom igen, lista mina problem som jag har så ska jag se om jag kan göra nåt åt dem!
Inlägg #2: Postat: 2005-11-11 14:26:00
tomster
Jag vill veta, snälla, vad är det jag gör, som man detta begrepp som tillskriver alla män samma egenskaper och kulturella beteende, som ökar våldtäkterna i samhället? Förklara kopplingen mellan min gråa vardag på kontoret, hemresa och 1-5 killar som överfaller och våldtar kvinnor på stan! Ska jag sluta skratta åt skämt för att rädda kvinnorna? Kommer det hjälpa?
Inlägg #3: Postat: 2005-11-11 14:27:00
tomster
Kanske borde artikeln heta "Hög tid att ta män med problems problem på allvar"? Eller har alla män problem? Jag är man, alltså har jag problem. Återigen, Johannes, kan du inte snabbt lista vad jag har för problem? Hur bidrar jag direkt/indirekt till våldtäkterna och våldet mot kvinnor i parrelationer? Vad gör jag som inte förbättrar situationen? Frågor jag fanimej vill ha svar på för jag köper inte den här SKITEN längre!
Inlägg #4: Postat: 2005-11-11 14:29:00
tomster
Helt enkelt: vem är du att uttala dig om alla andra män? Artikeln kanske borde ha hetat "Hög tid att ta mina problem på allvar" och en beskrivning av din egen skuld i sammanhanget istället för att inkludera mig, enbart på basis av könstillhörighet och inte mina handlingar i livet, i din klubb av potentiella våldtäktsmän och våldsverkare?
Inlägg #5: Postat: 2005-11-11 15:05:00
pUs
Väl talat.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-11 17:25:00
Margot
Jo, denna artikel var skrattretande, artikelförfattarn måste vara en riktig gröngöling.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-11 18:20:00
Biff
Inte gröngöling utan journalist. Journalist betyder: person som egentligen inte vet någonting om någonting utan bara hastigt skaffar sig svartvita bilder av företeelser som sedan beskrivs med känslosamma formuleringar.
Inlägg #8: Postat: 2005-11-11 19:19:00
Emma
Han skrev, "Logiken är absurd, men tankarna känns igen.". Det är talande för hans egen journalistik, förljugen och förlegad - pk journalistik vill ingen normal läsare ha längre. Om han tror själv på det han skriver kan jag inget annat än att tycka synd om honom.
Inlägg #9: Postat: 2005-11-11 19:20:00
Emma
Borde inte Sourze införa minuspoäng på betygsskalan?
Inlägg #10: Postat: 2005-11-11 20:23:00
Janne B
Emma / Jag har intrycket att 1-2 stjärnor i praktiken fungerar som minuspoäng. Om någon fått betyg av 10 st med genomsnitt fyra stjärnor. Vad händer då om någon nitar dit en stjärna?
Inlägg #11: Postat: 2005-11-11 22:40:00
Emma
Janne B, förklara hur hans artiklar med urdåligt betyg alltid hamnar högst upp på Hetast listan???
Laddar...