Bästa Green, var inte som en sten

Den här tråden diskuterar artikeln Bästa Green, var inte som en sten.
Inlägg #1: Postat: 2005-11-12 18:25:00
Sunny
Ojoj vad jag skrattade: hundarna höll på att få hjärtslag.
Men bakom din humor skymtar din ärliga tro o din tolerans som så många av oss behöver öva upp.
Inlägg #2: Postat: 2005-11-12 20:22:00
Friskytten
Roligt och väl funnet. Om man ska var lite allvarlig är naturligtvis Green en ruskig klåpare, men det måste han få vara. Tillåter vi inte sådana att få säga sitt är det snart slut på vanligt folks möjlighet att få säga sitt. Apropå humor borde det gå att göra roliga verser av GT. Frågeställningar om i vilka lägen man kan sälja sin dotter som slav etc...
Inlägg #3: Postat: 2005-11-13 20:13:00
Janne B
Jag hade väntat mig ett väldans påhopp från någon som anser att så får inte en frikyrko-kristen skriva osv.Tack alla mogna läsare för att ni ger mig samma frihet som ni själva vill ha. Fler kommentarer??
Inlägg #4: Postat: 2005-11-13 22:14:00
Tarja
Jag kommer kanske å såra många med dethär, tvärtemot vad jag förut skrev. Jag tror att om Guds mening var att män levde med män och kvinnor med kvinnor, så hade han bara skapat män- eller kvinnor. Passar vi inte in i varandra som hand i handske? Jag är trött på alla konstnärer som visar utställningar om att Jesus skulle varit bög och andra fantasier om att han skulle legat med Maria från Magdala och fått barn med henne. Nu får det vara nog! Det finns gränser, och jag tror de
Inlägg #5: Postat: 2005-11-14 08:08:00
Leif-Arne
Geep up the good work Janne.
Det är bra att du visar att det finns kristna som ser mer till kärleksbudskapet än att med dogmer fördömma sina medmänniskor. Jag tror de konservativa blir allt med desperata därför tar sådana som Green till knep för att bli martyr. Det enda han uppnår är att visa sig fram som den ömklige stolle han är.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-14 09:30:00
pUs
Njah, lite väl mycket grötrim för min smak.
Inlägg #7: Postat: 2005-11-14 11:31:00
Sunny
Bibelns i särklass vackraste kärleksförklaring citeras härmed. O jag undrar ifall ni känner igen den helt spontan? Nej Janne: du får iNTE vara med* för du vet *ler* Alltså vem sade detta o till vem:
Inlägg #8: Postat: 2005-11-14 12:29:00
Piripiri
Den som tar kristendomen på allvar måste bli mer eller mindre sekulariserad. Det är ju det som är hela grejen med kristendomen! Gud stiger ner från sin höga piedestal och genomlever ett vanligt halvtaskigt och ofullkomligt människoliv. Sen har diverse präster o andra försökt putta Honom upp på piedestalen igen. Fast Han så uttryckligen visade att Han ville leva och dö med oss. To the bitter end.
Inlägg #9: Postat: 2005-11-14 23:05:00
Tarja
Jaha, här sitter vi mitt i natten och kan inte annat. Att jag hoppar såhär, beror på att min usla mobil vägrar att ge mig mer än 6- 8 kommentarer. Jo, frågan om kärlek, eller snarare bristen på den, kan ju förstöra själslivet helt. Trots min brist har jag en stark tro på Gud och jag inbillar mig att det är den som håller mig vid liv. Att det finns åtminstone EN som accepterar mig som jag är, en som älskar mig som den jag är. Det får mig att bli ödmjuk och gråta. När allting annat brister .
Inlägg #10: Postat: 2005-11-17 00:58:00
Emma
Guds bar
Inlägg #11: Postat: 2005-11-17 01:04:00
Emma
Frihet
Inlägg #12: Postat: 2005-11-17 01:14:00
Emma
Janne B, var fick du din "ändlösa" inspiration ifrån? Särskilt när du menade att alla är guds barn??? Försöker du bli en "New Age" kristen? Vara inne i tiden och föreorda den breda vägen istället för den smala?
Inlägg #13: Postat: 2005-11-20 13:49:00
Janne B
Ett 95-sidig tecknad tidning om påven Johannes Paulus II:s liv har blivit en succé. Den säljs i butiken vid Via della Conciliazione, gatan som leder upp mot Sankt Peterskyrkan i Rom. Tidningen har formen av en tecknad serie, där den tidigare i år bortgångne påven spelar huvudrollen.//Katolikerna tycks ha mer humor än muslimerna för de är förgrymmade över några danska teckningar visande Mohammed. T O M Egyptens regering har protesterat till danska regeringen.
Laddar...