Inlägg #1: Postat: 2005-11-09 13:26:00
|
Janne B |
Nu är det dimmigt elle regnigt på låg höjd i detta område. Det innebär att det är rätt farligt att starta med hjälp-helikoptrar. Högre upp är det kallt och ofta snöbyar Ännu farligare för helikoptrar. Som jag uppfattat det har hjälpinsatserna minskat mycket senaste veckan av dessa och andra skäl. Bland annat eller främst, så är pengarna slut både hos organisationerna och FN.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-09 15:50:00
|
steno |
Kanske finns ett samband att P är en militärdiktatur där merparten av medlen går till vapen och repression. Inte ens militären kan tydligen komma fram till sina medborgare. Säger kanske något om vilket krig de vill föra Bombning?
Jag har skickat en summa idag. Kommer de de behövande till hjälp?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-09 21:34:00
|
Sunny |
Ja du: Ett angeläget tema detta.
Vi har en tendens att känna mera för det som ligger nära oss o i det här fallet ligger Thailand t ex nära inte geografiskt utan som ett av våra större semesterorter! Dessutom fanns det svenska offfer. Många Afrikanska tragedier har inträffat de senaste 100 åren allt ifrån inbördeskrig,folkmord o svält utan att vi låtit oss störas.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-10 08:18:00
|
Leif-Arne |
Det är bra Janne att du lyfter debatten utanför ankdammen. Du har fullständigt rätt i det du skriver och även jag är del i det ickeseende av icke mediala katastrofer som du beskriver. Genast tappade jag lusten att kverulera och göra mig märkvärdig över ditten eller datten. Jag får nog göra en överföring til RK eller liknande.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-11-11 18:55:00
|
Janne B |
Tack för visad uppskattning med denna artikel.Jag får t o m mail och telefon hem. Mycket empati..
|
|