Jag tar inte på mig ett vitt band

Inlägg #1: Postat: 2005-11-03 21:52:00
Friskytten
Får man fråga den i övrigt mycket resonabla skribenten vad som menas med detta underliga utfall som alltså inte passar in i texten i övrigt?! Könskrig anbefalles alltså, och sedan skulle allt bli mycket bättre? Och "manssamhället"? Åsyftas det Sverige där män får strängare straff för våldsbrott än kvinnor, eller är det något annat ställe som skribenten tänker på?
Inlägg #2: Postat: 2005-11-04 00:25:00
Daniel Wijk
Jo, det var det enda jag tänkte på också när jag läste artikeln men jag ser det inte som en realistisk uppmaning och jag tror inte det var meningen heller.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-04 09:31:00
tomster
En svepande formulering i all hastighet som kanske inte passade in. Men jag uppmanar inte till könskrig utan till handling. Det är hela tiden någon annan än en själv som ska agera, i detta fall är det män som inte våldtar som ska agera och förändra sig för att stoppa våldtäkterna, något som inte kommer ge något eftersom de redan inte våldtar. Kanske är det ändå kvinnan som måste göra något och då menar jag inte "gömma sig" eller nåt sånt.
Inlägg #4: Postat: 2005-11-04 09:33:00
tomster
Artikeln är för övrigt inte en artikel skriven specifikt för sourze utan ett mail jag skrev till några kompisar och som sen hamnade på min blogg och sen tänkte jag att det här ska sourzarna få läsa. Jag arbetar inte igenom mina artiklar, det här är det första och enda utkastet, så då kanske inte allt funkar. Jag skriver mest i affekt. Och ändå blir det så här jävla bra. Och inte kollar jag stavningen heller!
Inlägg #5: Postat: 2005-11-04 20:50:00
Friskytten
Jaha.
Laddar...