Inlägg #1: Postat: 2005-11-03 14:33:00
|
Franklin |
Forts. För övrigt skrapar Aftonbladet inte ens på ytan eftersom man undviker de absolut viktigaste frågorna och svaren. 1. Vilka är det som våldtar? Ja inte är det den vanliga svenska mannen som ger sig ut efter jobbet och våldtar för skojs skull eller bankar frugan gul och blå för att få kvällen att gå. Även om vissa vill få det att verka så.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-11-03 14:33:00
|
Franklin |
Forts. 2 Vad kan man göra åt saken på allvar? Ja med en burk pepparspray kommer man förmodligen inte särskilt långt. Kanske borde man se över straffskalan för våldtäkt, kanske borde man återställa en fungerande mentalvård, kanske borde man vara ärlig nog att peka ut de verkliga gärningsmännen. Det vill säga oftast kriminella våldsmän med drogproblem eller andra störningar. Personer som dessutom även ägnar sig åt våld mot andra män.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-11-03 14:34:00
|
Franklin |
Forts. Aftonbladets kampanj är som ett stort skämt, ett dåligt sådant. De kan ta sitt löjliga vita band och köra upp det där solen aldrig skiner. Jag har aldrig slagit, våldtagit eller förtryckt någon kvinna. Vilket är fullständigt naturligt för mig. Jag behöver inget patetiskt vitt band för att visa det.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-11-03 14:39:00
|
Anna Li |
Väl skrivet!
Hur vore det med en kampanj för att låsa in dömda våldverkare och våldtäktsmän under en betydligt längre tid än de löjliga 2-3 år det är tal om nu. Eftersom det handlar om en begränsad mängd människor som begår denna typ av brott skulle det minska brottsligheten radikalt om de kända brottslingarna hölls ordentligt inlåsta.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-11-03 16:13:00
|
Franklin |
Jag tycker också att vi ska starta en kampanj emot kvällstidningarnas extrema överdrifter och rena lögner. De har slutat att ta sitt samhällsansvar. Skrämmer de inte slaget på folk med fågelinfluensan så är det våldtäkterna. Undrar hur mycket skräck och onödiga kostnader som samhället får ta varje gång Aftonbladet vill öka lösnummerförsäljningen. Alla som bojkottar Aftonbladet borde bära ett gult band.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-11-03 16:14:00
|
Franklin |
Läs förresten det här angående de ökande våldtäkterna: Länk: dn.se
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-11-03 16:19:00
|
peter_ |
Anna Li! Håller med dig. Även dig Franklin.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-11-03 16:23:00
|
peter_ |
Dessa våldsverkare som är totalt likgiltiga för andras liv och hälsa, våldtar eller sparkar huvudet av sina offer. Deras rehabilitering står inte högst på min prioriteringslista. I första hand kommer att hålla dem borta från gatorna.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-11-04 00:22:00
|
Daniel Wijk |
Här sitter man hemma och är sur för att världen innehåller ett så korkat Aftonblad och så läser man här och blir nästan rörd! Jag fick äckliga assosiationer när jag tänkte på vita band. Medborgargarden och nazism var det som dök i i min skalle. :- Tack för det ni skrev och tack för en utmärkt artikel!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-11-04 09:00:00
|
sune |
Finns det någon som tror på ett angagemang från AB´s sida om våldtäckter?
Det handlar om pengar. Våld säljer, våldtäkt säljer och debatten om våld säljer. Och vi bara köper och köper.
|
|