Inlägg #21: Postat: 2005-11-04 10:22:00
|
Mikael Jacobson |
west-d: Du vet mycket väl att du hånade Backman såvida du inte faktiskt tror att gemene man bara kan promenera in i riksdag och ändra lagar, i såna fall så bevisar det ju vad "knarkliberalerna" länge har sagt om hysteriska anhöriga till missbrukare, men så dum tror jag inte att du är, däremot så tror jag att du är djupt känslomässigt involverad och baserar dina åsikter gällande narkotikafrågan på dina känslor.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2005-11-04 10:49:00
|
west-d |
Mikael J. Hysterisk anhörig var jag för två årsedan, hyserisk är inte det ord som passar in på mej,men vi kan andvända det ordet ändå. Hånade jag Backman, hur du tolkar texten är din huvudverk. Mina åsikter är inte bara för min dotters missbruk, de har hängt med sen slutet av 70 talet, vilket oxå kommer att komma ut i texter, på annat håll.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2005-11-04 10:54:00
|
Mikael Jacobson |
Jag menade inte att antyda att du var hysterisk, jag får nog be om ursäkt för att det kanske verkade så. Vad jag menade var väl snarare att det på "harm-reduction"-sidan av debatten finns många som anser att de anhöriga som kräver hårdare lagar är styrda av sina känslor och inte tänker igenom sina förslag...
|
|
Inlägg #24: Postat: 2005-11-04 10:57:00
|
Mikael Jacobson |
Sen får man inte glömma att det finns många som tjänar på det som i USA kallas "kriget mot droger". Samma mönster kan vi nu efter elfte september ses upprepas med "terrorister" som verkar vara ett ännu bättre mål för vi-mot-dom-tänkandet, och film och musikbranscherna har gjort några försök till liknande när det gäller nedladdning av musik och filmer, men de verkar ha misslyckats totalt då de underskattat hur många som redan ansåg att "piraterna" var "oss" och inte "dom".. lite OT
|
|
Inlägg #25: Postat: 2005-11-04 11:00:00
|
Mikael Jacobson |
iaf så är min poäng att de i USA bl a DEA, företag som säljer utrustning till polisen osv. som tjänar på kriget mot droger precis som de som tjänar på kriget mot terrorismen Halliburton m fl gärna håller låg profil och låter de med en känslomässig inblandning stå för debatten då det är svårare att säga emot någon vars barn dött av en överdos än någon som försöker sälja värmekameror till polisen när det föreslås hårdare lagar.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2005-11-04 11:03:00
|
Mikael Jacobson |
f ö så tror jag det var där film och musikbranscherna misslyckades, de kunde inte hitta riktiga "offer" "oh no, sluta kopiera min skiva, jag tjänade bara 20 miljoner förra året!".
|
|
Inlägg #27: Postat: 2005-11-04 12:32:00
|
west-d |
Mikael J nr 23. Det är okej, att vi har olika uppfattningar om droger är inte något konstigt, tänk om alla skulle tycka lika dant om allt, det skulle värkligen vara "konstigt", men jag har svårt med bred synvinkel då människor är för droger.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2005-11-04 12:39:00
|
west-d |
fort nr27. Jag önskar att ja inte skulle veta, sett mm så mycket om missbrukare & droger,kriminella.
OBS. Meningen betyder inte att jag vet allt, hoppas du förstår mej.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2005-11-04 14:38:00
|
JSK |
Det finns goda skäl att inte låta offer till våldsbrott bestämma straffskalorna för våldsbrott. Av samma skäl bör vi inte låta anhöriga ha vetorätt om narkotikalagstiftningen. Här har Sverige gått fel väg, och resultatet ser vi nu. Vi har mycket repression och lite av skademinimering. Detta ger höga sociala och ekonomiska kostnader. Mer av samma politik gör inte saken bättre.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2005-11-04 19:19:00
|
west-d |
Vi bor i sverige, möjligheten att bilda ny partier är inte specielt avanserat osv. Med så mycket vetande som flera tror sej ha& lösningar bör ni blida parti.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2005-11-04 19:32:00
|
west-d |
JSK. nr29. Jag är väl medveten att människor tycker knarkarna lika väl kan avlida. Din text är simpel ,brist på kundskap, & brist på hur politik fungerar-kommunledningarn. "anhöriga ha vetorätt" osv i din text, du roar oss som en clown.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2005-11-06 15:47:00
|
Backman |
west-d.. Är det en oki politik att knarkarka lika väl kan dö? Det är den politiken ni Bejerots anhängare spridit. Grattis den politik ni sprider har den högsta dödligheten i EU..
|
|