Knarket ökar och fria sprutor är inte lösningen

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-11-03 17:47:00
Janne B
Så anhöriga som har stor erfarenhet av narkotikans verkningar ska inte ha inflytande på vård och politik i detta avseende..DET var ett nytt sätt att angripa sanhällsproblem. Men de som inte vet och inget känner de ska avgöra saken. Eller vad menas?
Beslutsfattare bör alltså vara de som brännt roten så rejält att de slutat tappat bedömningsförmågan?
Inlägg #2: Postat: 2005-11-03 18:12:00
CMO
Naturligtvis ska man lyssna på anhöriga. Att känslor och moralpanik inte alltid är den bästa grunden för att fatta politiska beslut är en annan.
Inlägg #3: Postat: 2005-11-03 18:26:00
CMO
en annan sak
Inlägg #4: Postat: 2005-11-03 19:17:00
west-d
Janne. Du har STOR verklighetsuppfattning. Fler borde ha det i detta ämne.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-03 19:39:00
Janne B
Det som är moralpanik för dig är stor sorg över verkligheten för andra. Inget vårdarbete går att bedriva utan känslor, empati.Det är inte missbrukarens hjärna som ska övertygas, utan vi måste få med missbrukarens hela känsloliv och sociala liv i en livsomvandling.
Inlägg #6: Postat: 2005-11-03 19:59:00
CMO
5/Goddag yxskaft! Jag talar om utformning av politik och lagstiftning inte hur man övertalar en knarkare att sluta. Är det inte resultatet för drogpolitiken som är viktigast? Dvs mindre lidande för knarkare deras familjer och mindre knarkrelaterad brottslighet och prostitution!?
Inlägg #7: Postat: 2005-11-04 01:03:00
west-d
Enriue414. Du & backman bör snaras ge er av till riksdagen & få ordning där, sådana proffs tas säkerts emot. Ni vet ju exakts vad som bör göras, kan inte förstå att ni inte löst det här, vi är många som väntar, & här finns 2 experter, fantastisk äntligen, ni finns.
Inlägg #8: Postat: 2005-11-04 06:37:00
Backman
west-d.. Det är bara att kliva in i riksdagen och och ta en plats och tro att man skall få mandat utan nån som helst erfarenhet..

Jepp jepp, du vet också att man inte bara kan glida in i riksdagen och dominera med sin liberala politik..
Inlägg #9: Postat: 2005-11-04 08:04:00
west-d
Backman. Jag vet vad som behövs för att sitta i , &komma in där. Men du som kan & har lösningen på ett så stort problem, kan bar inte bli stoppad i dörren. Så du har ingen erfarenhet, du skojar, det kan man ju inte tro om dej.
Inlägg #10: Postat: 2005-11-04 08:15:00
Backman
west-d.. Jag visste inte att det var förbjudet att ha en åsikt.. Jag har brottats med politiker i narkotika frågor. Men det är inte lätt att få sin röst hörd..

Sen så har jag inte viljan att driva upp detta till toppskiktet av politkerna.. Det kräver ju en hel del, framför allt tid..
Inlägg #11: Postat: 2005-11-04 08:17:00
Backman
Sen så är det inte så lätt att få sin röst hörd.. "du är ju bara knark-liberal, som vill legalisera droger så du kan knarka och sprida din drog till andra"

Ungefär den nivån hammnar man på när man diskuterar med högt uppsatta..
Inlägg #12: Postat: 2005-11-04 08:37:00
west-d
Backman. Står det i min text att jag förbjuder åsikter ? Du ska veta att kommunledningarn sitter "högt".Riksdagen osv, kan mycket sällan gå in och styra-bestämma ikommunerna. Jag hade strid med k-ledarna, för 14 årsdan, de vägrade följa en lag då det gällde min sons rätt, jag övarklagade det gick till regeringsrätten & jag vann det tog 3 år & jag hade ingen hjälp mer än böcker & sådant.
Inlägg #13: Postat: 2005-11-04 08:42:00
west-d
fort nr. Att många saker inte fungerar beror på kommunledningarn, där sitter många som bryter ,slingrar sej om våra lagar.
Inlägg #14: Postat: 2005-11-04 08:47:00
Mikael Jacobson
Svar 12: du avfärdade Backmans åsikter med ett löjeväckande förslag om att han genast borde bege sig till riksdagen och blablabla... vad gör dig till expert på droger och deras verkningar? Det som slår mig i dagens debatt och ända tillbaka till Nils Bejerots glansdagar är att debatten är styrd av de med mest känslor och för mig känns det som att det många gånger är som att införa dödsstraff för mord på basis av vad ett mordoffers fru/man har för åsikter...
Inlägg #15: Postat: 2005-11-04 08:49:00
Mikael Jacobson
och detta tror jag inte så många skulle låta gå an då denna person inte tänker klart gällande frågan. Samma problem uppstår med närstående till missbrukare, knarket är ont, dödsknarket tog mitt barn osv.. och i Sverige så har vi tack vare den bejerotska politiken där allt bruk av juridisk definition narkotika leder till att man omedelbart går från samhällsmedborgare till parasit..
Inlägg #16: Postat: 2005-11-04 08:52:00
Mikael Jacobson
...en debatt som styrs av just känslomässigt inblandade människor "vill se blod" bildligt talat, och naturligtvis så är allting som gått fel "knarkets" fel. Men när jag läst rapporter från forskare som inte sponsrat av "Arga föräldrars antiknarkorganisation" så har man förvånansvärt ofta talat om att missbruket i de flesta fall är ett symptom på andra problem och då borde det vara logiskt att försöka lösa dessa problem istället för att stämpla drogerna som roten till det onda.
Inlägg #17: Postat: 2005-11-04 08:54:00
Mikael Jacobson
oj, många små stavfel.. så går det när man måste skriva sina kommentarer i en liten textbox och begränsa sig till 500 tecken.. sorry
Inlägg #18: Postat: 2005-11-04 09:48:00
west-d
Mikael Jacobson. Jag är ingen expert, inte ens de som kallar sej experter om droger VET allt. Du det går bra för min tjej hon är nu utbildad dykinstuktör,ny startad firma, men jag bryr mej ändå om missbrukar problemen mm.
Inlägg #19: Postat: 2005-11-04 09:55:00
west-d
fort nr. Visst tar flera till droger när problem finns, vilket inte är en ursäkt. Men dagens syn på droger gör att fler provar, oavsett bakgrund.
De som tillhör överklassen kommer närmare & närmare drogerna.
Inlägg #20: Postat: 2005-11-04 10:04:00
west-d
Mikael nr14. Löjeväckande förslag, om någon har en lösning på det här är det en fantastisk person och bör genast utveckla det. Det gäller även andra som har lösningar på hur politiken skall skötas. Vara stor i käften är inte svårt.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...