Ordlekar och ordkrig

Inlägg #1: Postat: 2005-10-28 20:42:00
Anders Klasson
"Moderaten och vänsterpartisten kan skaka hand. De tycker helt olika, men är ändå helt överens. Och vare sig vänsterpartisten eller moderaten behöver någonsin bevisa sina påståenden eftersom de båda två i slutändan har anammat exakt samma outtalade princip.Och då är det bara att välja vilka argument man vill ha. Ökad invandring för att vår ekonomi kräver det, eller ökad invandring för att vi har råd att hjälpa."
Inlägg #2: Postat: 2005-10-28 20:43:00
Anders Klasson
,,,,"Ökad invandring för att Sverige alltid har varit en mångkultur. Eller ökad invandring för att Sverige alltid har saknat en kultur och behöver berikas. Ökad invandring för att de som kommer hit är välutbildade, driftiga företagare. Eller ökad invandring för att de som kommer hit är fattiga, outbildade stackare som behöver vår hjälp.Vad man än väljer är man precis lika medveten, lika påläst och öppensinnad. Och man riskerar aldrig att bli ifrågasatt"
Inlägg #3: Postat: 2005-10-28 20:45:00
Anders Klasson
,,,,"Man kan vara moderiktigt "medveten" och "engagerad" utan att behöva traggla genom massa böcker och utredningar för att bli det.Lite som en fettsugning – man lever upp till idealen utan att behöva jobba för det."
Inlägg #4: Postat: 2005-10-29 09:48:00
stålis
Unto och hans gelikar torde jubla över att du lägger ut citat från Nordiska Förbundet här. Det tvingar mig att skriva avståndstaganden så att jag inte skall bli misstänkt för att dela dina el. förbundets ideologi, vilket jag verkligen inte gör. Att vi kritiserar samma företeelser i debatten betyder givetvis inte att vi gör det från samma utgångspunkter.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-30 00:18:00
Anders Klasson
Nej, det är givetvis korrekt.Även om
Untos och andra Kommunisters
"Guilt by Associations"- policy är
helt uppåt väggarna,så blir det ju en
massa onödiga inlägg om man inte
markerar skillnaderna som du
gjorde ovan.Jag delar inte heller alla
förbundets åsikter,men jag valde att
länka till deras sajt för jag ville att
Henrik Johanssons Nationaldagstal
skulle vara så lättåtkomligt som
möjligt,det finns annars andra sajter
som lagt upp exakt samma tal.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-30 08:41:00
Janne B
Jo man Klasson. Varför ska detta tal vara lättillgängligt. Det måste ju vara för att du gillar och instämmer i det. Varför gör du dig denna möda i detta humanistiska medium? Vilka vill du omvända till nationalismen eller annan ism?
Inlägg #7: Postat: 2005-10-31 21:00:00
Anders Klasson
Allt behöver inte ha "ett syfte" ibland
gör jag saker jag känner för,pip pip !
;-
Laddar...