Jag hatar alla arabländerna

Inlägg #1: Postat: 2001-07-06 11:33:00
elfvis
Det börjar bra med Israel/arab konfliken. Varför inte fortsätta på detta ämne?
Inlägg #2: Postat: 2001-07-06 13:11:00
Jens
Finns det nån koppling mellan det egyptiska listettan, skottlossningen i Göteborg och våldet i allmänhet? Är det att Araber, som ju nästan är som Albaner är dumma?
Inlägg #3: Postat: 2001-07-07 02:31:00
Simpa
Den som inte väljer sin politik riskerar att bli styrd av dårar... "politisk oberoende" hmmm...
Inlägg #4: Postat: 2001-07-09 01:28:00
Milosz
Det här var verkligen hagelskott-taktiken. Man kan oja sig över hemskheter och fördöma mänskligheten, men har det någon effekt över huvud taget. Det är många politiker som kommit med enkla svar på komplexa problem. "Det är utlänningarna! Det är de låga straffen! Det är omoralen hos dagens unga!"
Skulle inte ett liknande lockrop passa fint som svar till denna artikel?
Nej, jag tror vi måste ta en sak i taget, hitta orsakerna, och inte bunta ihop alla otäckheter i ett andetag.
Inlägg #5: Postat: 2001-07-10 14:44:00
A Malm
I ett av dina svar till det kommentarer du fått, motiverar du ditt politiska oberoende med att världen inte är svart eller vit, utan snarare grå. Jag håller med dig om det, men saknar gråskalorna i din artikel.

Vilka tror du är orsakerna bakom missförhållandena som råder i vårt land?
Inlägg #6: Postat: 2001-07-11 09:21:00
Dafvid
Allvarligt talat blir jag så jävla trött på hela denna "vi som har det så finemang i Sverige har ingen rätt att klaga"-attityd. Som i skolan, -Tänk på de stackars barnen i Somalia, de har ingen skolmat, ät din kalla flottiga korvbit nu. Är kontentan av ditt resonemang att så länge Sverige inte är sämst ska man hålla käften å vara nöjd?
Inlägg #7: Postat: 2001-07-13 16:45:00
Joakim
Din tankelek är ganska rolig och har helt klart vissa poänger. Men du gör det för enkelt för dig och bortser från sakens komplexitet. Bara för att man bor i ett land som generellt sett har ett högt välstånd innebär inte det att man inte kan fara illa. Dessutom jämför man sig alltid med sin närmsta omgivning vilket är den faktor som skapar känslan av utanförskap osv.
Inlägg #8: Postat: 2001-07-14 01:10:00
Fredrik
Ursäkta, men skulle du ha nåt emot att förklara vad du menar. Menar du något överhuvud taget ?
Inlägg #9: Postat: 2001-10-15 19:24:00
Nyfiken
Vilken är den farliga drogen narkotika? Är allt man får lära sig i skolan sant? låter som du ser världen i svartvitt trotts allt, eller tycker du inte som du skriver?
Inlägg #10: Postat: 2002-03-26 02:02:00
Michael Mårtensson
Kul grepp att vända på begreppen. Nej, jag skojar bara.
Laddar...