Inlägg #1: Postat: 2005-10-27 18:22:00
|
stålis |
Du är en ganska avundsvärd människa, tror jag. Såg om "Garp och hans värld" i natt. Vilken lyckad filmatisering! Ser likheterna mellan hans och din värld nu!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-27 20:15:00
|
Sunny |
Tack Stålis! Jo man lär sig mycket om människor när man är strippa: Alla vågar anförtro sig åt någon som arbetar naken*ler*
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-27 21:43:00
|
Janne B |
Vad i all världen? Tänker du nu konkurrera ut ut prästerskapet med biktverksamhet och liknade.Ska prelaterna sitta nakna i sina bikstolar för att verkligen komma till sin rätt. Nåja, det kanske skulle öka intresset för bikt, som redan är stort. Såg en hel kö en gång...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-27 21:50:00
|
Janne B |
Stålis. Läser man några hundra böcker om året så är risken stor att man blir smittad. Håller man på i åratal med högläsning för sin käraste, så blir man lätt lite bildad. Det är som med yughurt.Käkar man det i 100 år så blir det lätt en vana. Stod det i reklamen för.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-27 22:16:00
|
Sunny |
Jo Janne: Böckerna är absolut människans bästa vän. Så sant. Det enda jag inte kan leva utan.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-27 22:21:00
|
Sunny |
Nakna strippor verkar ofarliga för påkläddda män. De vågar alltså av slöja lite mera om sina innersta farhågor än i andra sammanhang. Den s.k privatposeringen nakenpos i enskilt rum blir lätt lite av en bikt: i alla fall när samma kund återkommit några år i följd. Man börjar följa det som händer deras liv emellan sexmötena med stort intresse o ofta en stor tillgivenhet.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-28 14:04:00
|
stålis |
Kierkegaard lärde att endast det andligt nakna äktenskapet är fullbordat. Det vill säga, inga hemlisar om det förflutna el. det nuvarande. Enligt Sören, alltså, fast hans egen erfarenhet av relationer var tämligen begränsad.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-28 15:29:00
|
Janne B |
Nu ser jag fram emot en liten överläggning mellan Sunny och stålis om nordens främste tänkare ,den gode Sören Kierkegaard.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-29 14:04:00
|
Sunny |
Sören K var min husgud i tonåren Stålis! Det var faktiskt en bok av honom o debatten om den som fick följder för hela mitt livet : 3 barn o en livslång relation. Men han var inte bra på relatioener nej.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-29 14:07:00
|
Sunny |
Men han hade rätt i detta tycker jag. Man kan ju leva tillsammans på så många olika sätt o vis o de är alla bra när de fungerar för de inblandnade men att bygga ett förhållande på lögn tror jag inte på.
Därför att det skapar skuld.
|
|