|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-26 23:02:00
|
|
Friskytten |
Frågan är nu varför människor som Rosa Parks inte kunde fortsätta att vara ett konstruktivt föredöme för svarta i USA? Jag kan inte svara på detta, men vi får väl antagligen se sanningen i en teveserie om tjugo år. Det brukar ju bli så nuförtiden.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-26 23:05:00
|
|
CMO |
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-27 08:53:00
|
|
Anna Drangel |
Friskytten: varför så snabb att problematisera? Ninna: bra text!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-27 09:07:00
|
|
bloggeri |
Bra text. Men bombhögern kan inte gilla den. Den visar att USA har/har haft svåra rättviseproblem. Fy sånt! Men Ninna är väl ännu en i raden av alla USA-hatare! Och den lilla rassen Friskytten vill föra in diskussionen på att det aksnek är nåt fel på dom svarta för dom är ju fattiga. Jag är djupt bekyrmad över bombgögerns intellektuella nivå.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-27 14:23:00
|
|
CMO |
5/ Konstigt nog delar många svarta, bland annat Bill Cosby, som liksom jag och Friskytten att de svarta har en del av ansvaret för sin situation. Att som bloggeri gör tro att de svarta måste få hjälp av de staten eller de vita för att ta sig ur sin fattigdom är rasistsiskt. Rasistiskt är det också att som bloggeri gör förneka araber och muslimer rätten att leva i fria och demokratiska samhällen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-27 14:53:00
|
|
CMO |
Lite konstig mening ovan "...många svarta, bland annat Bill Cosby, anser liksom jag...." ska det förstås vara.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-27 21:27:00
|
|
Friskytten |
Svar 3: Därför att det alltid är brådskande med att mota vänstergnäll förstås. Men Dick Erixon har uttryckt detta bättre än jag: "Det är ju så att svarta som vägrar leva på bidrag, som vägrar vara beroende av vänsterpolitikernas välfärdsreformer och vill stå på egna ben är ett hot mot vänstern. Dessa svarta visar inte respekt för vänstern som vill ta dom omhand genom en stor stat. Och de ska straffas för att inte visa underdånig tacksamhet för att de blir omhändertagna."
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-27 21:28:00
|
|
Friskytten |
Rosa Parks var inte en del av denna både svarta och vita vänster, och ville att svarta skulle sträva efter att stå på egna ben. Det var därför hon stred för rätten att få finnas till i samhället på samma villkor som de vita.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-27 21:29:00
|
|
Friskytten |
*hon vill"
|
| |