Inlägg #1: Postat: 2005-10-26 18:58:00
|
colin |
Så för mig blir det sofflocket framöver som gäller.Det är nästan så att jag röstar på Göran hellre en Reinfeldt.Det här är sista gången M får min röst.De har sålt ut allting för att få chansen att ta makten.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-26 19:17:00
|
YP |
Enligt en undersökning som presenterades i SVD för ett tag sedan, kom man fram till att det ekonomiska läget, dvs möjliga åtgärder att vidta för kommande S-regering eller borgerlig förbli oförändrade. Men jag är heller inte så naiv att jag tror någon regering lyckas förändra samhället så mycket under en enda mandatperiod. Självklart hoppas jag att alliansen vinner valet, minst lika många mandatperioder - i rad - som S nu har regerat. Det är stor del för jag vill ha demokratisk vitalitet också.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-26 19:21:00
|
YP |
Jag förstår ändå inte hur du kan planera att ligga på soffan under valdagen? Även om en röst kan antas vara mer eller mindre obetydlig, ger du ju ditt demokratisk utrymmer då åt mindre rumsrena partier. Det går ju att påverka politik på andra sätt än i den representativa demokratin. Vilken är, även för mig, bara en liten del i den demokratiska kampen.
Visst Centern har nu äntligen börjat förorda mer borgerlig politik än tidigare sosse-politik.
|
|