|
Inlägg #21: Postat: 2005-10-27 14:23:00
|
|
west-d |
Att jag skrivit vass bil, är för att har man en sådan bil förväntas det att man oxå skall kör fort, vilket det var så jag menade. Man kan ha en sådan bil utan att ha behov av att på något hävda sej. Gunnar det är en BMW, som finns i varje gatuhörn liksom många andra bilmärken.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-10-27 14:30:00
|
|
CMO |
20/ Tråkigt att höra att din fru är företagare och därmed enligt dig skattefuskare. Lyxbilen går väl på firman förstås, inte undra på att du känner dig bitter och snöpt ;- Själv kör jag en bensinslukande amerikansk V8 förstås, vad annars?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-10-27 17:05:00
|
|
west-d |
CMo. Colt Det är trevlig att sådana bilar fortfarande rullar.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-10-27 17:10:00
|
|
CMO |
Fortfarande rullar? De tillverkas ju fortfarande i stort antal. Inte har de BMW kvalitet precis men ett par år brukar de i alla fall rulla ;-
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-10-27 19:09:00
|
|
Unto S |
Nästan exakt, CMO. Men Mersan är privatägt! Efter 25-års orättvisa, jag jobbade, hon var mest hemma, jobbade deltid, har vi bytt roller. Jag hade nog helst jobbat förstås! Hörde ni, alla antifeminister och män som vill att kvinnorna skall stanna vid spisen! Din V8 - klart att alla amerikaner kör V8 och skiter i omvärlden.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-10-27 19:18:00
|
|
CMO |
Du vill helst fortsätta jobba och bli utsugen fast du passerat pensionsåldern!? De hemska kapitalisterna verkar ha lyckats dåligt med att slita ut din arbetarkropp. Fast du satt väl mest på fackmöten och lät de andra stackars satarna kröka rygg förstås ;-
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-10-27 19:26:00
|
|
Unto S |
Falskt, CMO, lika falskt som ditt beröm för George Walker Bush, fantomen. Och så den där V8:an, att du törs smutsa ner vårt gemensamma jordklot. Men vi förlåter dig, eftersom du inte vet bättre, skulle kanske Janne B har sagt.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2005-10-27 19:31:00
|
|
CMO |
Tänk vad fint när dina barnbarnsbarn får får uppleva ett subtropiskt klimat i skåne. Då kan de verkligen njuta av sydkustens vita sandstränder. Något tack förväntar jag mig inte....
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2005-10-27 21:16:00
|
|
Unto S |
CMO. I våras fick kommunen rycka in även moderata kommuner är ibland rädda i motsats till Bush och hans svenska lakejer, stora delar av den vita sanden hade försvunnit. Något att göra med Bush´ miljöpolitik? Jag menar, när sanden försvann.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2005-10-27 22:34:00
|
|
west-d |
Cmo nr 24. Jag trodde du menade en äldre amerikanare, men det är trevligt med de nya oxå, det finns många trevliga bil modeller-märken.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2005-10-28 00:16:00
|
|
Lars Nilsson |
Svar 19. Börjar förstå varför Unto valt att bo i Sveriges moderattätaste kommun. Flermiljonkåk, Merca, aktiespekulant och företagare till fru.
Men visst, gåsleverkommunister och Rosengård har aldrig, mer än i ord, passat så bra ihop.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2005-10-28 10:19:00
|
|
Unto S |
Vetenskapsmännen har beräknat att Falsterbonäset kommer att vara under vattnet om 60-år, havet tar över och slänger ut moderategoisterna. Och det är naturligtvist Bush som slår mot sina egna. Undrar vart moderaterna tar vägen? Till någon sossekommun? Jag själv väljer nog Kuba även om orkaner orsakade av Bush´ miljöpolitik härjar ofta. Men på Kuba tar man hand om människorna, där dör inga i orkaner såsom hos Bush när den där tjejen Katrin härjade fritt och Bush gick på fest.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2005-10-28 11:12:00
|
|
Janne B |
Morgonnyheterna sa att USA-hjälp är på väg till Kuba och att Castro accepterat detta...??
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2005-10-28 15:40:00
|
|
Janne B |
32 Unto/ Åk inte till Kuba. Inte mail därifrån når fram till Sourzeredaktionen. Av någon orsak.Vanliga brev tar över en månad. På 1970 talet tog vykort 6 veckor från Havanna.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2005-10-28 19:06:00
|
|
Unto S |
Svar 34, Janne B. "Av någon orsak" ?? Nu är du där igen, jag menar på det amerikanska bibelbältet. USA kontrollerar Internet, USA vill att endast deras villkor gäller för att kunna använda Internet. Beträffande brev? Vet du inte att det är blockad, USA blockerar Kuba, USA har blockerat Kuba i 45 år. Och ändå fungerar samhället. Kuba är materiellt fattig land på grund av blockaden och därför behöver hjälp.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2005-10-28 19:07:00
|
|
Unto S |
Men sjukvården är bäst i hela Latinamerika. Naturligtvis finns det brist på mediciner, ja just det, på grund av blockaden. Blockad, blockad och bibelbältssvenskar slickar Bush´ rövhål och hatar Kuba. Jag säger som Nobelpristagaren i litteratur Harold Pinter: ”Jag är för Kuba mot USA”, om du nu förstår innehållet i dessa ord.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2005-10-28 20:23:00
|
|
Janne B |
Det går nästan dagligen flyg till Kuba från Madrid och Paris enligt Flygvaruhuset. Så det borde inte vara svårt att få vykort och brev hit, om de nu inte ska granskas innan de sätts på flyget.Då är det regimen som svarar för förseningen.// Vad gäller mail försöker jag reda ut det , verkar som det fungerar i kommersiella sammanhang.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2005-10-28 20:28:00
|
|
Janne B |
Jag älskar Kuba och det kubanska folket men har inget gott att säga om Castro.Redan på 1970-talet träffade jag kubaner i Umeå som flytt från Kuba för där fick de inte vara varken sossar eller liberaler.Samt absolut inte bilda frikyrkor. Det är möjligt att sjukvården är bäst och bredast i hela området, det framhålls ofta.Men sedan verkar det som om Castro gjort Kuba sämst på allt annat...Thuresson på Dagen tycker att de även har usla fängelser.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2005-10-28 20:32:00
|
|
Janne B |
"Amerikanska bibelbältet" har sina brister men är ur mänsklig synpunkt rena paradiset jämfört med människornas tillvaro på öst o västkusten.I Bältet har inte den amerikanska kapitalismen inte slagit så hårt som efter kusterna och i Texas. I tusentals små församlingar tar man hand om varandra.Man är sociala.I storstadsgettona skiter man i varandra...som i södra Skåne.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2005-10-28 21:07:00
|
|
CMO |
36/ Inte behöver väl Kuba mediciner som utvecklats av de hemska profithungriga kapitalistiska läkemedelsjättarna?
|
| |