Inlägg #1: Postat: 2005-10-24 18:10:00
|
ord att minnas |
west-d. Nej Du har rätt i det. Jag framhåller hela tiden vikten av upplysning i föräldragrupperna och i media. Både positivt och negativt, för oftast hörs vi bara då det är något negativt. / oam.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-24 19:23:00
|
Sunny |
I bland är det ju "Bara" Downs syndrom.. Men ofta har de här barnen multihandikapp o får tillbringa mycket tid inom sjukvården.Nattsömn blir en bristvara hos hela familjen o de som aldrig vårdat någon med grava handikapp förstår inte vilken börda bara detta är: att aldrig få sova ut?Småbarnsföräldrar brukar klaga men de behöver bara leva så en viss begränsad tid. Sedan går ju all energi till det sjuka barnet: Syskonen som växer upp får klara alltför mycket själva alltför tidigt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-24 19:26:00
|
Sunny |
Thyras artikel här intill är ett ljust exempel hur det kan gå när det mesta fungerar som bäst. Vi måste alla ryta o kämpa o inte bara engagera oss när vi själva står där.
Då orkar vi inte utan kämpar för at hålla näsan över vattnet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-24 19:29:00
|
ord att minnas |
Sunny! Ja, så kan det också vara i vissa familjer. Men man skall inte glömma bort att söka hjälp där den finns, för den finns faktiskt. Man skall inte själv gå under, för då gör man ju barnet en otjänst. Thyra /oam.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-24 19:32:00
|
Sunny |
Visserligen säger ju ingen till mig att jag borde låtit bli att skaffa min käre men många ,många inom vården har sagt mer eller mindre öppet att han är för gammal för att prioriteras.Hade inte vi hans familj brytit varenda regel på Södersjukhuset o vägrat avlägsna oss trots hot om polis hade han dött där o då.Han lever ännu 3 år o 3 stroke senare 81o han lever ett bra liv så med barn o barnbarn så länge detta fungerar är det väl bara att tacka o ta emot?.
|
|