|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-20 18:25:00
|
|
Unto S |
”Till SVT sa han: – Om Milosevic är oskyldig eller ej, vet jag inte. Haagdomstolen är regelvidrig, amerikansk och partisk, en Nato-rättegång. Han måste få en rättvis rättegång. Han svarade SVT om sin mörka världsbild: – Världen är mörk. Döden omger oss. De flesta lever i ett helvete. Blair är en småhund till USA. Vi har en avskyvärd regering som styrs av en galning.”
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-20 18:25:00
|
|
Unto S |
”I samband med Irakkriget har han kallat Bush för massmördare och deltagit i kampanjen att få Tony Blair ställd inför riksrätt. I kamp mot kriget har han givit ut diktsamlingen ´War´ som gav honom Wilfred Owen-priset 2004. Vid prisutdelningen sa han att västvärldens demokratier har gett Irak tortyr, klusterbomber, utarmat uran, oräkneliga godtyckliga mord, misär och degradering av det irakiska folket. Det kallas ‘att införa frihet och demokrati till Mellanöstern’.”
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-20 18:26:00
|
|
Unto S |
”Om det irakiska valet sa han:- President Bush har själv besvarat denna fråga då han sa: ´Vi kan inte acceptera att det kan genomföras fria demokratiska val i ett land under utländsk militär ockupation´. Jag var tvungen läsa detta påstående två gånger innan jag insåg att han talade om Libanon och Syrien.” I oljerika Irak kan man genomföra fria demokratiska val under USA´s ockupation, enligt Bush – se vad oljan kan åstadkomma.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-20 18:27:00
|
|
Unto S |
”Före USA:s och Storbritanniens anfall mot Irak skrev Harold Pinter i Aftonbladet 2002, nu återtryckt inför Nobelpriset, att han efter en större canceroperation kom ut levande, men hamnade i ´en oändligt mycket mer genomgripande offentlig mardröm – en mardröm av amerikansk hysteri, okunnighet, arrogans, stupiditet och stridslystnad´.”
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-20 18:28:00
|
|
Unto S |
”Han skrev vidare – Det planerade kriget mot Irak är i själva verket en plan för ett uppsåtligt mord på tusentals civila. Jag tror inte att USA kommer att göra detta inte bara för att ta kontroll över den irakiska oljan utan också därför att den amerikanska administrationen är ett blodtörstigt vilddjur. Bomber är det enda språk det talar.”
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-20 18:29:00
|
|
Unto S |
”Såvida Europa inte finner solidariteten, intelligensen, modet och viljan att utmana och göra motstånd mot den amerikanska makten, så kommer det självt att förtjäna Alexander Herzens utlåtande – Vi är inte läkarna. Vi är sjukdomen.”
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-20 18:40:00
|
|
CMO |
4/ Där ser, man det finns nackdelar även med de medicinska framstegen i det kapitalistiska väst.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-20 18:57:00
|
|
Unto S |
Medge att Harold Pinter är en värdig Nobelpristagare!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-20 19:22:00
|
|
Lars Nilsson |
Varför fick inte denne fredsvän och hjälte också Fredspriset? Som Kissinger! För det var väl också helt korrekt, Unto? Nu när du ändå är inne på oreserverat beröm till Nobelkommittén.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-20 19:39:00
|
|
Unto S |
Fredspriset delas ut i Oslo, Norge. Det är många krigsförbrytare som har fått Nobels fredspris, i Oslo. Kissinger är en av dom.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-20 19:40:00
|
|
Unto S |
By Window: Ja-ha! Den här gången gick det inte. Den somaliske ”folkmördaren” släpptes fri. Heder åt Sverige som den här gången kunde stå mot påtryckningar från USA. Undrar om inte den där ”folkmördaren” låg bakom förnedringen av USA-soldater i Somalia. Man måste ha bevis, det är hårresande att USA´s ord kan användas som bevismaterial. Det finns klara bevis på andra folkmördare, Bush senior, Clinton, Bush junior och naturligtvis Saddam Hussein. Sätt alla i samma cell på livstid.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-20 20:55:00
|
|
GunnarL |
7/ CMO - Hur cynisk får man vara?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-20 21:03:00
|
|
CMO |
12/ Lika cynisk som man är intelligent. Jag har långt kvar till max-gränsen.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-10-20 21:11:00
|
|
Lars Nilsson |
Svar 10. Jaså, så den norska Nobelkommittén får inte ingå i hyllningarna. Kunde nästan ana det. Sverige är bäst förstås. Även här. Fattas bara.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-10-20 21:21:00
|
|
GunnarL |
13/ Ja, definitivt när det gäller intelligensen. Där finns mycket att fylla på med. Cynismen borde dock räcka till, men den kanske har en avtagande kurva när intelligensen växer till. Jag tror det finns någon formel för det.
|
| |