FI:s kampsång

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-10-19 15:13:00
stålis
Varför avfärdas allt facistoidiskt hos kvinnliga skribenter som humor? Som satir? När Linda Skugge skriver om manliga pensionärer:
"Vi kan skuffa in dem på nåt sketet hem fullt med analbakterier där de kan sitta och ruttna. För vem bryr sig om nån jävla gammal gubbe som står vid gravens rand och inte ens kan få upp den längre, ett skrumpet jävla russin! Jag hatar dem!"
Inlägg #2: Postat: 2005-10-19 15:14:00
stålis
Så finns det alltid politiskt korrekta män som Leif-Arne som menar att citera detta är orättvist mot feministrörelsen. Varför?
Linda är en galjonsfigur för den, liksom Tiina R., liksom Joanna "Jag kommer aldrig föda en vit man" Rytel, liksom Gudrun "Talibanen" Schyman. liksom Radical Cheerleaders, liksom Karolina Ramqvists hyllning till ultra-våldet i "Baise-moi".
Inlägg #3: Postat: 2005-10-19 15:14:00
stålis
Namnge gärna en feminist som sagt något vettigt de senaste tio åren! Margareta Winberg? Irene von Wachenfelt? Eva Lundgren? Inser ni inte att Linda et consortes skulle vifta med högerarmen i Nazityskland? Hur perspektiv- och historielös får man bli? De skulle förmodligen bli sådana där kvinnliga lägervakter som "Stoet". Gissa varför hon kallades det!
Inlägg #4: Postat: 2005-10-19 15:26:00
Leif-Arne
Det var som hm. Fi et. al. verkar verligen ha skrämt upp dig. Stollar är stollar, det värsta du kan göra demär att dra ut dem i ljuset för då spricker de som troll. Vettiga feminister finns, tidigare har bl.a. nämnts BO, ett gott exempel.
Ett gamalt Irländskt talesätt: En man gick ut för att möta sina finder, han fann inga vänner. En man gick ut för att möta sina vänner,han fann inga fiender. Var inte rädd.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-19 16:00:00
stålis
Jag har en oplockad gås eller två med BO också. Men det är i andra frågor: t ex abort-/veganfrågan, nationalstatsfrågan, invandringsfrågan, Irakfrågan, EU-frågan, etc. Hon är en Jenny-come-lately när det gäller markering visavi ninja-feminister. De har ju fått härja fritt i tio år. Och bidrog till att jag slutade rösta i riksdagsvalen.
Bildt var ju för "vuxen" för att markera mot dem. Droppen liksom.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-19 16:02:00
stålis
Varför har tv-soffor och krönikör.-spalter och kultursidor fyllts av ovettiga feminister om de finns så många vettiga? Är det som med "moderata" muslimer? Enligt hörsägen är de i majoritet, men varför är de så tysta?
Inlägg #7: Postat: 2005-10-19 16:02:00
Leif-Arne
Du verkar inte ha annat än oplockade gäss.
Inlägg #8: Postat: 2005-10-19 16:04:00
Leif-Arne
6 Stollar säljer bättre. Helt enligt marknadens logik.
Inlägg #9: Postat: 2005-10-19 16:06:00
Leif-Arne
Inte för att jag är emot marknadsekonomi, men det gäller att kunna dess mekanismer.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-19 16:08:00
Nähädu
Det sämsta man kan göra om man vill vinna över anhängare från sina motståndare, för det är väl eg vad stålis vill, är att förnedra dem så till den grad att de gör sig till martyrer. Alla vettiga människor, även de flesta feminister, tar avstånd från galningar som RC. Men om stiålis och andra tjatar och ältar och hela tiden slår in öppna dörrar så får det till slut motsatt effekt.
Inlägg #11: Postat: 2005-10-19 16:12:00
Leif-Arne
På sitt sätt är Tiina R helt perfekt, marxistisk machoflata med skruvade oneliners. Unrdar hur många extranummer kvällspressen sålde pga. henne. På samma sätt som "kapten Boman" var s bästa tillgång hade hon kunnat blivit FR´s
Inlägg #12: Postat: 2005-10-19 16:21:00
stålis
Ingen beklagar det mer än jag. Men vad skall jag göra? Ägna mig åt auktoriterstro? Försökte häromdagen med anledning av att regeringens medlemmar undantar sig själva från biltullar. Försökte tänka att det förmodligen fanns goda skäl för det. T ex deras ovilja att spendera annat än andras pengar.
Inlägg #13: Postat: 2005-10-19 16:22:00
stålis
svar 12 svar på svar 7.
Inlägg #14: Postat: 2005-10-19 16:25:00
Sunny
Svar 1 Mit ex nr 1 är 81 o har haft 3 stroke o kan inte bo ensam numera men bor självfallet här hos sin famij. När jag läste just det du cietarde så grät jag av både sorg o ilska: bara tanken på att denne underbare man som ägnat hela sitt verksamma liv till att sprida kärlek o lycka runt sig o som oreserverat ställt upp för alla:både vänner ,barn o barnbarn: Hur i helvete vågar någon skriva som om min gubbe?????
Inlägg #15: Postat: 2005-10-19 16:26:00
peter_
Ni är beredda att lägga ned kritiken bara för att FI fått lite välförtjänt kritik. Jag är långt ifrån nöjd förrän exvis det gjorts en undersökning av våld i parrelationer där inte bara kvinnor fått svar och där debatten efter publiceringen tar hänsyn till att det är skillnad på en knuff och rå, systematisk misshandel, samt att analysen av våld i samhället tar hänsyn till mobbning osv.
Inlägg #16: Postat: 2005-10-19 16:26:00
Sunny
För första gången var jag glad över att min käres afasi berövat honom det mesta av läsförmågan: vilken oerhörd kränkning!
Inlägg #17: Postat: 2005-10-19 16:27:00
peter_
Man har systematiskt bara undersökt sådant som kan bekräfta feministernas bild av patriarkatet och alla män som potentiella kvinnomisshandlare.
Det andra jag vill att de gör bot och bättring om är att acceptera att det biologiska faktorer finns och påverkar våra val, att en ojämn könsrepresentation även kan återspegla en skillnad i intresse osv.
Inlägg #18: Postat: 2005-10-19 16:27:00
peter_
Men då kan de ju inte fortsätta att mäta antalet börsbolagschefer med och utan snopp och hävda att det går för sakta, att andra partier är för passiva osv. En stor skandal är att den sk genusforskning arbetar så tendentiöst för en politisk agenda, en lika stor skandal är att vår regering understödjer detta, tom censurer vetenskapliga resultat som inte stämmer med "regeringens uppfattning".
Inlägg #19: Postat: 2005-10-19 16:27:00
peter_
RC osv skulle man kunna ta lättare på om inte regeringen, många journalister, den vetenskapliga gren som gör anspråk på att analysera jämställdhet osv samarbetade rbetade tillsmammans med politiskt aktiva feminister för att medvetet manipulera människors verklighetsuppfattning och därmed vilken politisk vilja som ska få mandat. Saken är mycket större än vad många här låtsas om.
Inlägg #20: Postat: 2005-10-19 16:34:00
peter_
Sunny, mina inlägg råkade olyckligtvis varvas med dina. Jag kommer ihåg hur Margareta Winberg skymfade min farfars och många andras farfärders minne med att "farmor ska inte vara rädd för att gå ut, utan för att vara hemma".
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...