Drömmen om prinsen!

Inlägg #1: Postat: 2005-10-16 00:48:00
Franklin
Forts. Vad menar jag undrar du säkert? Jo enligt en undersökning som jag läste om för ett tag sedan, gjord på förskolan, kom man fram till att personalen samtalade och diskuterade med tjejerna medan de gav korthuggna order till killarna. Så medan tjejerna fick lära sig prata om sina känslor och tankar uppfostrades killarna till att bli kommunikativt handikappade.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-16 00:49:00
Franklin
Forts. Resultatet blir naturligtvis att killarna får betydligt svårare för att uttrycka sig oavsett vad det gäller. Även när det handlar om att tala om sin drömprinsessa. Och självklart har även pojkar en drömprinsessa som de längtar efter. Men på grund av det mansförtryck som finns i vårt samhälle får inte män visa sina känslor. Inte ens när de är små pojkar.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-16 13:40:00
Anna Li
Jag förstår precis vad du menar. Ingemar Gens heter han väl som gjort de intressanta studierna om detta.

Jag håller dessutom med dig om att könsförtrycket är hårdare mot småpojkar än mot småflickor. Många är de föräldrar som är stolta över sin tuffa "pojkflicka", men har du hört ngn stolt förälder tala om sin goa "flickpojke" ngn gång???

När de kommer i tonåren blir dock könsförtrycket mer jämlikt dvs lika illa åt båda håll!
Laddar...