|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-16 08:14:00
|
|
peter_ |
Håller med, och jag kommer osökt att tänka på AftonbladetsWennerholm och TV3sRunheim/Åkesson oförskämda behandling av Hardy Nilsson.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-16 09:54:00
|
|
sune |
Sedan när visar journalister att det vet eller förstår vad de skriver om?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-16 10:41:00
|
|
El Guatusi |
Jag pryade pa Sportradion och minns den gemytligt oseriosa stamningen. Det var nar Ralf Edstrom just gatt till Standard Liege o hyllades for sin aterfunna stjarnstatus. I en EC-match rapporterade man, att "Ralf inte gjort nagot mal, men varit en av planens allra basta". Jag talade men belgiska radion pa tfn - INGEN pa RS kunde franska! - o de berattade att Ralf inte spelat pa 2 veckor. Rida!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-16 22:18:00
|
|
GunnarL |
Det Du skriver om steno gäller inte bara sportjournalister utan journalister i största allmänhet. Det finns en del duktiga, men de är snarast undantag. De flesta skriver utan kunskap och utan intresse för att skaffa sig kunskap - bara skriv på! Blir det lite fel så vad gör det? Packet i samhället brukar jag definiera som jurister och journalister inte sjuka och arbetslösa för att anknyta till andra trådar här på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-17 08:39:00
|
|
AlfVerner |
"förstärka pöbelns humörsvängningar." -Lysande retorik Andersson och tyvärr är inte detta bara inom sportens värld. Strukturanalytiker är en bristvara...Visst kan Henke vara riktigt dålig, men det kan eventuellt bero på att han drar på sig 3 man vilket sen öppnar upp för dom andra och Sverige vinner med 2-0.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-17 11:48:00
|
|
Sunny |
Jag måste hålla med dig. Jag kan ingenting om idrott men har sett okunniga o opålästa jornalister härja i så många år att jag inser att inte heller sporten går fri!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-17 15:47:00
|
|
steno |
Nu ser jag att Claes Runheim, fd Åkesson kritiserar de kvinnliga sportjournalisterna. De får alltid beröm hur dåliga de än är skriver han. En modig man TV3 måste ha en särskild mall för sina reportrar, vilken annan skulle rekrytera en manlig bimbo?Tur för honom att han har tomas Nordahl vid sin sida
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-18 21:29:00
|
|
steno |
Henke med från start ikväll i Champions leage. Vid sidan av Etoo och Ronaldini. "Inte så dåligt av en spelare ur form enligt de svenska journalisterna
|
| |