Humor och allvar är samma sak

Inlägg #1: Postat: 2005-10-17 19:12:00
Unto S
Mitt bidrag till ‘allvar-humör-leken’: ”Antifeminister är misslyckade spermier – he-he!”
Inlägg #2: Postat: 2005-10-18 13:12:00
Tarja
Humor finns det väl lika många sorter av, som det finns människor? Humor är ju befriande, eller hur? Jag ser mig själv som en allvarlig person, men kan trots det gapskratta åt vissa ordväxlingar här på Sourze, för att nämna ett ex. Jag kan också skratta åt mig själv. Det eviga skämtandet däremot har jag svårt för. Skratt är en reaktion på rädsla. Så dom som går omkring och skrattar och skämtar hela dagarna måste m.a.o vara oerhört rädda?
Inlägg #3: Postat: 2005-10-19 09:10:00
Anna Drangel
Bra text, men håller inte riktigt med om att allvar och humor är samma sak. De kanske härstammar från en o samma källa, men har tagit två vägar i sitt uttryck. Du skriver att du inte tycker att du har något egenvärde!? Hur menar du då?
Inlägg #4: Postat: 2005-10-19 12:43:00
Piripiri
lite taskigt betyg för denna text. Jag ger den en femma, inte för att jag tycker den är värd så mycket, men för att dra upp betyget lite grann.
Inlägg #5: Postat: 2005-11-05 06:24:00
Gunsan
Ett godmodigt skratt gör gott i hela kroppen tycker jag. Kanske det till och med förlänger livet med någon sekund? Allvar är att ge lite ro och vila åt samma kropp. Tror att vi mår bra av lite av varje! Tack för en vitaliserande artikel på ämnet!
//ständig Optimist som vet att livet är jordelivet är begränsat
Laddar...