|
Inlägg #81: Postat: 2005-10-21 10:06:00
|
|
Don Giovanni |
77/ Du är lite stolt över det där uttrycket "bovint", eller hur? Jag har sett dig - eller var det AmerikaMike? - använda det förut. Nå, att kunna några ovanliga och krångliga ord gör en varken bildad eller klok.
|
| |
|
Inlägg #82: Postat: 2005-10-21 10:59:00
|
|
Don Giovanni |
75/ Själv börjar jag mer och mer misstänka att CMO är Johan Norberg själv, i diskret förklädnad. Samma illa genomtänkta vulgo-liberalism, samma fundamentalistiska inställning till kapitalismen, samma sangviniska inställning till fakta och siffror. Jo, så är det nog! I synnerhet som man tänker på att detta inte är första gången som CMO drar en lans för denna högerns ikon – tyvärr dock med samma berövliga resultat alla gångerna.
|
| |
|
Inlägg #83: Postat: 2005-10-21 11:00:00
|
|
Don Giovanni |
82f/Eller vänta! Det är förstås så att CMO är Johan Norbergs mamma! Alltid redo att rycka ut när folk är elaka mot hennes älskade gosse, beväpnad med stekpanna, brödkavle och de argument hon har lyckats snappa upp från sin lille telning! Att det inte blir så lyckat alla gånger, det för man ju ha förståelse för och jag är säker på att Johan förlåter lilla mammsen, för tanken var ju god :-.
|
| |
|
Inlägg #84: Postat: 2005-10-21 11:00:00
|
|
Don Giovanni |
Jag kan se det framför mig: Scenen vid middagsbordet när Johan kommer hem han bor säkert fortfarande hemma, det gör sådana där goddagspiltar med bristande verklighetsförankring från en hård dags bloggande åt Timbro och lilla mamma bullar upp köttbullarna eller oxfilén. Och jag hör dialogen; JN: ”Har du haft en bra dag, mamma?” CMO: ”Jadå, tack så mycket. Jag var inne en sväng på NK, sedan var jag på Riche med Betty och Mojan och så var jag inne en sväng på Sourze”.
|
| |
|
Inlägg #85: Postat: 2005-10-21 11:01:00
|
|
Don Giovanni |
82f/ Pinsam tystnad, sedan säger JN:” Men mamma, du skulle ju inte..!” CMO: ”Men jag måste ju, när de är elaka mot min lilla gubbe!” JN: ”Men mamma, jag har ju sagt att jag helst klarar sånt där själv! Och förresten så bryr jag mig inte om vad de där amatörerna hittar på! Låt dem hållas, säger jag! Det är jag, inte de,som fått jobb på Timbro!” CMO: ”Men jag bryr mig! De får inte vara elaka mot min lilla gosegubbe!” och så vidare, och så vidare…
|
| |
|
Inlägg #86: Postat: 2005-10-21 11:56:00
|
|
El Guatusi |
Don Giovanni: Nivan ar valdigt lag nu. OK att det ar fredag, men forsok visa lite respekt mot dem som vill debattera politik, samhalle, tankar och ideer. Begar jag for mycket?
|
| |
|
Inlägg #87: Postat: 2005-10-21 13:08:00
|
|
Don Giovanni |
87/Nej, det gör du inte, men varför bara vända dig till mig? Jag vägrar att ta hela ansvaret för nivån på den här tråden, jag har fått en enorm hjälp av vissa andra det var ju det där med att hålla rent framför egen dörr, liksom. Den som vill debattera politik, samhälle, tankar och idéer med mig är mer än välkommen och kommer att bli bemött exakt på det sätt och med exakt den respekt som hon eller han förtjänar!
|
| |
|
Inlägg #88: Postat: 2005-10-21 13:18:00
|
|
Don Giovanni |
87f/ Men den som inte kan hitta på något bättre sätt att bemöta mina inlägg än förolämpningar, hårklyverier, felsökeri och ordbajsande har ingen nåd att vänta. Varken du eller CMO har givit prov något större intresse av att debattera politik och samhälle i den här tråden, så vad förväntar du dig av mig? Att jag ska visa dig en respekt som du inte visar mig? Fat chance!
|
| |
|
Inlägg #89: Postat: 2005-10-21 14:19:00
|
|
CMO |
DG försök med den här modellen: Johan Norberg har fel när han säger A därför att B. "A" ska lämpligen vara något JN verkligen påstått och "B" ska lämpligen vara kontrollerbara fakta eller sakliga argument. Lycka till!
|
| |
|
Inlägg #90: Postat: 2005-10-21 14:21:00
|
|
bloggeri |
Robin H. Det är ju synd att CMOAmerikaMikeDaniel Björkmans anti-intellektuella hållning och fascistiska och fega knäfallenhet för överheten gör att du inte orkar debattera längre. Det har varit underhållande att läsa hur du sågat honom totalt.
|
| |
|
Inlägg #91: Postat: 2005-10-21 14:28:00
|
|
CMO |
90/ Tack bloggeri! När din CMO-mobbning når den här intensiteten vet jag att jag gör nytta ;-
|
| |