Det handlar om frihet

Inlägg #1: Postat: 2005-10-14 21:57:00
AlfVerner
Självklart och man har inget emot att överösa skolor och sjukvård med resurser, så länge det stannar INOM maffian. Fritt och bra. Jag har svårt att se hur detta ska sluta på något annat sätt än ett rent blodbad. Jag tror vi har sett slutet på den demokratiska staten och att nya definitioner av frihetsbegreppet kommer att se dagens ljus.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-14 21:57:00
AlfVerner
Svärmorsdrömmen Reinfeldt får nog börja peta ut navelsuddet och ta lite större grepp i den politiska debatten om hans gamla överklass ska få fortsatt förtroende att leda landet.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-14 23:08:00
AlfVerner
Förlåt "Degenererade" överklass ska det vara, där industrimännen bytts ut mot pyramidspelare och där kompetensen bytts bort mot lojaliteten i ett samhälle där dumheten snart är den enda demokratiska rättigheten.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-14 23:14:00
AlfVerner
Klockan 5 varje morgon öppnas Malmö central. Då vräker sig uteliggarna in och trycker sina köldfrätna kroppare mot elementen. Hungriga, skitiga, uppgivna, övergivna, obehövda - OCH FRIA. Fria att dö som uttarkade hundar eller i slemmet av spyor och lunginflamation alltmedan Reinfeldt läppjar på sitt vin och ringer mamma för att höra efter om hon sett de senaste opinionssiffrorna.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-14 23:20:00
GunnarL
Precis! Det är moderaternas frihet. Sen finns det ju en och annan som tycker att det är fel att man håller elementen uppvärmda för sånt pack!
De får ju mer av tillväxten än de förtjänat. Jag hörde något sådant från CMO igår.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-14 23:26:00
Sunny
Påminner om min egen ilska när jag var yngre! Ditt inlägg råkade kännas ända in i bröstkorgen i kväll. Minns du Janis Joplin med Me and Bobby McGee?
Freeedom is just another word for nothing left to lose.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-14 23:28:00
Sunny
Det är ett helt liv sedan jag var uteliggare men jag kan känna hur jag frös när som helst.
Inlägg #8: Postat: 2005-10-15 01:05:00
Beckisbarnet
Man kan ju undra vilka krafter det är som urholkar samhället. Det är väl knappast de arbetslösa i alla fall?
Inlägg #9: Postat: 2005-10-15 08:23:00
AlfVerner
6>Javisst, "Freeedom is just another word for nothing left to lose" - att jämföra med Reinfeldts populistiska ambitioner att få folk att rösta på "Frihetspartiet". I det politiska skådespelet är greppet naturligtvis lysande, lika lysande som cynismen äcklar för R kan väl inte vara så satans dum att han tror på vad han skriver? - för då är det på någor sätt ännu värre ställt...
Laddar...