Om att kräkas på varandra

Inlägg #1: Postat: 2005-10-14 18:12:00
Anna Drangel
Misslyckad wannabe brukar man ju säga, men misslyckad spermie var ett nytt uttryck att använda Unto:
Inlägg #2: Postat: 2005-10-16 21:33:00
magnolia
Nej, logisk är AE förstås inte, men sen när är det ett tungt mål för en kvällstidningskrönikör att tänka logiskt? Hon samlar helt enkelt upp alla lösa argument hon kan hitta, fokuserar på att "det är slöseri med *mina* pengar när män tar pappaledigt". Är det då inte slöseri också att låta dräggens miffo-ungar gå i skolan? Bekvämt att ta rygg på "naturens lag" folk har fött barn i tiotusentals år utan feta barnbidrag men halvdant som argument är det.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-16 21:43:00
magnolia
Hon har någonstans en poäng kring att tjejer ibland "känner med magen" att barn, det är mitt område - och av tradition har lagen också kört den linjen - alla vet att en pappa får vårdnaden i ungefär ett fall av 100 om det blir tvist. Men vad består den där magkänslan av? En stor portion sociala normer ingår, men det vill Anna E inte höra talas om.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-16 21:43:00
magnolia
Hon har någonstans en poäng kring att tjejer ibland "känner med magen" att barn, det är mitt område - och av tradition har lagen också kört den linjen - alla vet att en pappa får vårdnaden i ungefär ett fall av 100 om det blir tvist. Men vad består den där magkänslan av? En stor portion sociala normer ingår, men det vill Anna E inte höra talas om.
Laddar...