Europeiska sexarbetare håller möte i Bryssel

Inlägg #1: Postat: 2005-10-14 15:37:00
Sunny
I övriga världen är det lite bättre särskilt i Europa där fackföreningarna med feministerns hjälp har börjat kunna ställa krav. Men det finns många underliga lagar överallt:
I Frankrike kan barn till horor åtalas för att de lever på förälderns inkomst så är det här i landet oxå efter 18 års ålderforts
Inlägg #2: Postat: 2005-10-14 15:43:00
Sunny
I Grekland,där sexarbete är legalt o registerat som arbete,får inga sexarberare gifta sig. I Bulgarien får sexarberarna sina pass beslagtagna o kan inte lämna landet. Listan med bizzara o kränkande sär-lagar kan göras hur lång som helst. Kanske ungefär som de särskilda "judelagarna" i Tyskland på 30 talet:Även där gällde dessa lagar för bögar o horor som gasades sida vid sida med judarna.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-15 18:27:00
Friskytten
Svar 2. Detta är verkligen för jävligt! Kan någon förklara detta för mig: Sexuell tillfredsställelse är väl på många sätt den mest viktiga upplevelsen en människa kan ha. Hur i helvete kommer det sig att människor som säljer denna upplevelse då behandlas som djur? Sunny! Kämpa på!
Inlägg #4: Postat: 2005-10-15 21:28:00
Sunny
Friskytten: Föraktet är av historisk datum men mär väl att det ofta uttryckts av kvinnor. Folklivsforskaren Jonas Frykman skrev en doltorsavhandling om Horan I Bondesamhället för en del år sedan o där fick man konkret följa åtgärderna som byarnas kvinnor tog till för att avskärma horan.Hora den gången var alla som bevisligen haft föräktenskaplig sex
Inlägg #5: Postat: 2005-10-15 21:31:00
Sunny
Man företog den s.k bröstmjölkningen varje år på byns unga pigor så att de inte "lagt barn i lönn." Uptäckta tvingades de gå i den s. k horkluten eller horluvan så att ärbara kvinnor kunde kliva ur vägen med sina barn som annars kunde få märkliga sjukdommar av mötet! Lustigt nog kunde hormöte för män medföra tur!
Inlägg #6: Postat: 2005-10-15 21:40:00
Friskytten
Jag är fortfarande naiv. Tycker jag borde kunnat räkna ut själv att horhatet initierats av kvinnor. Hur man än vrider på det är det kvinnor har makt över män genom att de tillhandahåller något som av någon anledning är lite mer trängande för män än för kvinnor: Sexuell tillfredsställelse. Och de kvinnor som "fuskar", och minskar andra kvinnors maktmöjlighet genom sexrestriktion måste självklart förföljas brutalt. Hur dum jag varit!
Inlägg #7: Postat: 2005-10-15 21:41:00
Friskytten
Erinrar mig nu också att det ju är kvinnor i tredje världen som främst motsätter sig att sluta med kvinnlig omskärelse. Varifrån kommer myten om kvinnan som god och mannen som ond? Den som odlas i västerlandet sedan så många år? Sanningen är ju att mannen och kvinan är lika onda, fast på olika sätt... och lika goda, fast på olika sätt...
Inlägg #8: Postat: 2005-10-15 21:43:00
Friskytten
Om man får filosofera lite om detta så tänker jag så här: Släktets fortlevnad är ju faktiskt helt beroende av mannens sexuella tillfredställelse: Utlösning vid samlag. Men kvinnans tillfredsställelse är inte lika akut för släktets överlevnad. Alltså har mannen ett starkare instinktivt behov av "fullbordad" sex än kvinnan. Och det är därför som kvinnor så framgångsrikt kan driva handel med sex med män som köpare. Vad säger Sunny? Tänker jag rätt?
Inlägg #9: Postat: 2005-10-15 22:01:00
Sunny
Nja: tveksamt. Sant är att befruktning kan ske utan kvinnans medverkan men vi har nog lika stsark könsdrift för det. Kanske måste vi ha det för att det är vi som råkar ut för graviditet o förlossning o därmed drivs att göra detta därför att vi har den driften?
Inlägg #10: Postat: 2005-10-15 22:03:00
Sunny
Att kvinnorna i bondesamhället ville ha koll på oss lösaktiga berodde sannolikt på att den enda makt många av dem hade var som makor o mödrar o hur skulle det gå ifall den makten underminerades?
Inlägg #11: Postat: 2005-10-15 23:13:00
Friskytten
Ja, men vad menar vi med könsdrift då? Om man verkligen går till botten med detta är det ju i alla fall så att själva fortplantingsakten, i sin grundform om jag får uttrycka det så, är ett samlag som leder till, i första hand, mannens utlösning. Man kan samtidigt dra slutsatsen att mannens och kvinnans drift att ha samlag måste vara likvärdiga, annars skulle inte människan överleva. Det är denna skillnad jag vill åt och diskutera...
Inlägg #12: Postat: 2005-10-15 23:14:00
Friskytten
Det måste finnas något klart och urskiljbart skäl till att de flesta sexarbetare är kvinnor. Och jag försöker bara ringa in detta skäl...
Inlägg #13: Postat: 2005-10-15 23:14:00
Friskytten
Svar 10. Tror du har helt rätt... Men resonemanget kan också tillämpas på moderna kvinnor...
Inlägg #14: Postat: 2005-10-15 23:15:00
Friskytten
Tillägg till svar 12: Varför jag försöker föra diskussion om detta beror på att jag alltså inte tror på feministdogmen om att alla sexarbetare är "förtryckta". Jag har en helt annan uppfattning: detta som verkar omoraliskt är i själva verket något som alltid funnits. Men jag har inte riktigt förstått exakt varför...
Inlägg #15: Postat: 2005-10-15 23:51:00
Sunny
Nej de flesta är inte förtryckta av sitt sexarbete utanbn därför att samhället stöter ut dem.
Inlägg #16: Postat: 2005-10-15 23:54:00
Sunny
Att det ännu finns så mångs flera kvinnor än män i branchen beror på att det har varit männen som haft makten,möjlighet o pengarna. Det börjar ändras så smått. Kolla in t.ex Gamiba en vinter: där köper nordiska o engeska kvinnor sex av unga män. Och detta förekommer i många länder runt Medelhavet.
Laddar...