Det handlar om frihet

Inlägg #1: Postat: 2005-10-14 09:48:00
peter_
Jag delar din syn på dagens samhälle och tror att era åtgärder är bra, men skulle gärna se att ni rensade ut mer dödkött i form av onödiga myndigheter och politiskt tillsatta myndighets personer. Dock tror jag inte att den privata sektorn kan fås att växa särskilt snabbt.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-14 09:52:00
peter_
Jag skulle helst se att alla arbetade med mer flexibel arbetstid. När det är lite att göra förkortas arbetstiden för alla som berörs, istället för att de kickas ut och måste tigga bidrag för att leva. För de arbetande torde skillnaden netto inte bli så stor om de istället för att betala en kollega, via skatten, för att gå hemma får en sänkt bruttolön men med lägre skatt.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-14 09:53:00
peter_
Jag tror att vi måste dela på jobben och anpassa arbetstiden efter hur mycket det finns att göra. Det blir ett mycket sundare sätt att solidariskt bära upp samhället.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-15 09:55:00
AlfVerner
Efter att ha läst Annika Lundgren längre ner, börjar jag bli konspiratorisk. I den infatilism som präglar dagens partipolitik verkar både ditt och Annikas inlägg vara ett betällningsjobb från moderaternas strategigrupp. "Lycka till" och "jag är sosse, men skulle aldrig rösta på sossarna" - perfekt timing...
Inlägg #5: Postat: 2005-10-15 16:03:00
peter_
Nej, det är det andra alternativet som är sant, dvs jag hittar inte på på moderaternas uppdrag. Det jag skriver om mina åsikter är sant och jag skriver helt och hållet på eget initiativ. Så, begrunda det....
Laddar...