|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-14 10:18:00
|
|
Sunny |
Jämlikheten i samhället är viktig.
I dag är kvinnan fortsatt underordnad i det s.k. yttre rummetLägre löner är väl det primära o männen är grovt dikriminerade när det gäller barn ,famijerätt i vårdnadsfrågor t.ex Både män o kvinnor har allt att vinna på en förändring till det bättre.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-14 10:22:00
|
|
Sunny |
Alla män har ingen stor makt över kvinnor eller över samhället i stort. Några få vita ,medelålders hetromän har stor makt.
Att rikta sitt missnöjje emot alla män är ju sanslöst enfaldigt om än inte straffbart?
Jag undrar vad som hände ifall det blildades ett mansparti som uttryckte sig likadant om "de jävla kvinnorna?" Ska man gissa att jämo hade fått häcken full?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-14 11:07:00
|
|
Beckisbarnet |
Sunny, jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Från en osäker början i vårat första möte i pedofildebatten så tycker jag att du bara blir vettigare och vettigare. De kvinnor som gnäller kan ju ta mannens plats i tex vårdnadsfrågor, de kan ju betala 1173kr/mån per barn & ändå få betala för ungarna när de har dom medans kvinnorna får alla bidrag osv.. nog fan finns det orättvisor för männen också!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-14 11:10:00
|
|
Beckisbarnet |
Då kanske feministerna kan ut & strida för kung och fosterland också. Vara beredda att bli dödade i krig och lära sig "bli riktiga kvinnor" såsom männen har förväntats göra i alla tider. Ta fan inte bara fördelarna ni feminister, ta nackdelarna också!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-14 11:14:00
|
|
Beckisbarnet |
...och ut på krogen och bjud männen på öl, bjud dem på fina middagar och försörj dem också när ni gjort er karriär och blivit rika. Själv tänker jag träffa någon rik kvinna, jag vill gifta mig rikt och bli försörjd av en kvinna trots att jag är man och av kvinnor förväntas göra motsatsen!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-14 12:00:00
|
|
Fowler |
Beckisbarnet: Det är väl endå män som bestämt att inga kvinnor i Sverige ska kriga? Det är först på senare år som försvaret öppnats upp för kvinnor och det i takt med att fler och fler områden öppnas för både män och kvinnor att ge sig in i det andra könets väl inmutade territorier. Feminister är väl snarare pådrivare av en sådan utveckling.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-14 13:15:00
|
|
Beckisbarnet |
Jo men jag menar ju det- att kvinnorna borde ta konsekvenserna av jämlikheten och även dom gå ut och bli lämlestade vid fronten. Nu har vi ju inget krig i sikte förstås, men ändå. Om feministerna jobbar för att kvinnor skall ut i krig, det vet jag inte. Själv tycker jag att man borde lägga ner försvaret, men kanske det är en dum idé..
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-15 13:49:00
|
|
Friskytten |
Att lägga ner försvaret är en utpräglat oreflekteradkvinnlig idé skulle jag tro. Faktum är att väldigt mycket av svensk numera politik präglas av synpunkter som trögtänkta kvinnor kommer med vid kaffebordet: Lägg ner försvaret, det är inte bra att slåss. Högre löner till kvinnor oavsett hur de jobbar osv.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-15 13:51:00
|
|
Friskytten |
Man kan ju undra vad som hänt med synpunkter från förnuftiga kvinnor och män. Med detta sagt, så måste jag säga att beckisbarnet har helt rätt i övrigt. Kan vi vara överens om att vi måste få bort toffelhjälteriet ur politik och offentlig debatt? Korkade kvinnor och deras toffelhjältar är ju de som präglar samhället i dag!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-15 16:35:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 8:
Jo det är nog en kvinnlig idé. Jag är visserligen en man, men på samma gång väldigt kvinnlig på många sätt. Emotionell och känslomässig och jag ser inte min sexuelitet och manlighet i kuken & pungen. Bland annat beträffande könsroller osv håller jag med feministerna. Könsrollerna begränsar och förtrycker oss.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-15 16:37:00
|
|
Beckisbarnet |
Svar 9: Jag vill att du utvecklar detta med "toffelhjälteriet i politik & debatt"..hur exakt menar du, min käre Friskytt?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-15 18:09:00
|
|
Friskytten |
Kära BECKIS. Jag menar EXAKT så här: med toffelhjälte menar vi i privatlivet en man med svag vilja och allmänt masochistisk läggning som låter sig hunsas dag och natt av sin kvinnar och därigenon förudmjukar sig och har ett torftigt liv.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-15 18:11:00
|
|
Friskytten |
Med toftelhjälteri inom politik menar jag EXAKT så här: manliga politiker med svag vilja allmänt masochistisk läggning som låter sig hunsas dag och natt av sina kvinnliga feministiska partikamrater och därigenom förödmjukar sig och har ett torftigt politiskt liv. Något mer du vill veta EXAKT, kära Beckis?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-10-20 22:53:00
|
|
Beckisbarnet |
Mycket mer, min käre friskytt, mycket mer! Jag vill veta E-X-A-K-T vad du & andra tycker.
|
| |