Fy fan för Fi

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2005-10-15 16:44:00
Beckisbarnet
Svar 55:

Tjena Friskytten! Ja, det kan jag sannerligen säga..att jag har INTE röstat sexuellt i politiken. Eftersom det felsta partiledare är män och de felsta förväntas vara heterosexuella så kan man ju alltså utgå från att kvinnorna i Sverige röstar med fittan istället för hjärnan? Vore ju illa isåfall tycker jag *huuuuuuh*
Inlägg #62: Postat: 2005-10-15 18:14:00
Friskytten
Ja, det vore illa kan man tycka. Men om det nu är så då i hög utsträckning? Vad gör vi då? Själv tror jag alltså att det är dags att på allvar diskutera om det inte så att fler kvinnor röstar med fittan som du så elegant uttrycker det, än män röstar med kuken, som jag då stilrent fyller på med.
Inlägg #63: Postat: 2005-10-16 00:26:00
Beckisbarnet
Det kan nog bero på att kvinnorna i det patriarkala samhället är skolade i att "se upp till männen" och isåfall är ju FI en verkligt uppfriskande fis i den politiska atmosfären. Just av bland annat denna anlednming kan jag tänka mig att rösta på FI, men deras låga nivå hittills har fått mig att tveka.
Inlägg #64: Postat: 2005-10-16 22:03:00
stålis
Petra Ö. har inte alltid varit okej. 1 Hon dissade alla vita medelålders män sexism och ageism som grupp i en enkät i AB kvinna på 90-talet, 2 Hon har medgett att hon som ovettig feminist valde att inte tala om kvinnors våld mot män, eftersom det inte passade in i propagandan. Har ni helt glömt det? Det stod i DN för ett eller två år sen. Det har nog även påpekats här på Sourze, tror jag.
Inlägg #65: Postat: 2005-10-16 22:25:00
Sunny
Sålis:Oj då! Det har jag missat totalt o det låter inte som den Petra jag känner. Måste fråga henne om detta o läsa artiklen.
Men när ens mamma blir mördad av en man som misshandlat henne i så många år så kanske det är logiskt att fokusera på just misshandlande män?
Inlägg #66: Postat: 2005-10-16 22:26:00
Sunny
Jag vet att det var mordet på hennes hjälplösa mamma som intreserade henne för självförsvar.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...