|
Inlägg #41: Postat: 2005-10-14 19:28:00
|
|
SuzyQ |
Därför att man ärligt inte kan se om hon är en kvinna eller man. Hatet går hand i hand med avundsjukan för hennes del.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2005-10-14 19:37:00
|
|
Sunny |
Kan det vara så? Jag har tänkt tanken men vill ju inte tro att jag är så primitiv i mina reaktioner *ler*
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2005-10-14 20:40:00
|
|
Janne B |
Måste erkänna att jag måst fundera mycket på mig själv, då även jag känner mig så provocerad av henne. Vilka dolda fobier har jag trots att jag träffat homos hela mitt liv? Jag vill kunna snacka med folk utan några rysningar osv.Vet inte hur jag skulle reagera med henne på en bltur? Jag vill inte var primitiv, jag vill vara mogen.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2005-10-14 22:43:00
|
|
Anna Drangel |
SusyQ: För att vara helt ärlig - Tina ser faktiskt bra ut. Ok att hon klär sig som en lebba och har en kort killfrisyr, men hon har faktiskt ett vackert leende och en snygg kropp. Det behövs väl en dataanimerad bild med henne i klänning och långt hår o smink för att du ska förstå.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2005-10-14 22:46:00
|
|
Anna Drangel |
...och varför har du fått för dig att hon hatar o är avundsjuk på män. OK, hon tänder inte på män och hon gillar inte undergivna kvinnor, men det behöver inte betyda att hon hatar dom.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2005-10-14 22:50:00
|
|
Anna Drangel |
Janne: Jag tror vi känner oss provocerade av kvinnor som ser ut som Tina och klär sig manligt o inte gör sig till, för att det är så förbjudet. Vi har lärt oss att kvinnor ska vara och se ut på ett visst sätt o när inte den bilden inte stämmer störs vår världsordning.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2005-10-14 22:53:00
|
|
Sunny |
Anna: Ja jag tycker rent av att hon är söt ju. Jag har en plastdotter som är lesbisk o vi har haft homosexuella sambopar i vårt kollektiv så det kan ju inte bero på den biten? Min svärson säger samma sak: VARFÖR blir han provocerad av henne då han minst av allt är någon homofob? O måmga käner tydligen så här eftersom det blivit ett problem för fi? O du: Jag äger inte ens en kjol o ingen sminklåda heller så???Det måste man inte för att man är hetro o gillar sex.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2005-10-14 22:56:00
|
|
Sunny |
Jag menar att jag hela mitt liv vänt upp o ner på den kvinnliga könsrollen o brytit med samhällets tabun på löpande band så varför blir då jag av alla provoccerad av denna lilla kvinna?
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2005-10-14 23:01:00
|
|
Anna Drangel |
Sunny: Kanske för att hon har en ganska tuff attityd som inte riktigt stämmer överens med den bild man anar finns hos henne under ytan.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2005-10-14 23:03:00
|
|
Anna Drangel |
Om man tar bort kantigheten hos henne så är hon ju väldigt feminin. Hon kanske har fått bli sådär tuff speciellt i homovärlden för att bli tagen på allvar.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2005-10-14 23:36:00
|
|
Sunny |
Ja hon verkar kaxig men samtidigt nästan skör.. o någonting hos denna lilla kvinna sätter igång en avesion hos mig som jag inte kan försvara eller ens förklara... jag förstår då hur arga män o folk som har homofobi kan känna denna sig.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2005-10-15 00:44:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag känner inte att Tiina provocerar mig. Tvärtom tycker jag att hon är ganska cool. När jag hör att hon sagt att kvinnor som ligger med män är könsförrädare så blir jag heller inte arg eller upprörd, utan jag tänker bara: "Så konstig hon är. Kan hon verkligen mena allvar? Isåfall är hon ju snart död som politiker."
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2005-10-15 00:46:00
|
|
Beckisbarnet |
Jag tycker även att Gudrun är cool det har jag alltid tyckt och de andra tjejerna. Jag tycker det är coolt med lebbar också! Men, jag kan inte fatta att dom håller så låg nivå. Synd, annars skulle jag nog kunnat bli en FI:sare..
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2005-10-15 12:26:00
|
|
crypto |
jag tror att hon framkallar en känsla hos folk med lite intuition att något obehagligt kommer att inträffa om den människan får mer makt att bestämma över andra.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2005-10-15 13:55:00
|
|
Friskytten |
Jag tror att sex och politik sitter väldigt mycket ihop. Men detta sägs aldrig rent ut. Ta inlägg 41-53 ovan som exempel. De handlar om politikers attraktivitet och sexualitet. Ämnet intresserar väldigt många. Jag tror nog att människor sympatiserar med och röstar på sexuellt intressant personer i mycket högre utsträckning än vad som sägs rent ut.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2005-10-15 13:57:00
|
|
Friskytten |
Jag tror också att många intresserar sig för, och även röstar på, politiker främst av sexuella skäl. Har fått intrycket att androgyna politiker drar till sig särskilt stort intresse. Schyman ser faktiskt rätt mycket ut som en karl om man tar bort läppstift och sjalar. Och Tiina ser rätt mycket ut som kvinna i kroppen trots kläder och frisyr.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2005-10-15 13:58:00
|
|
Friskytten |
Feminister beskyller gärna män för att "objektifiera". Med det menas då att se andra som sexvarelser i första hand. Men det är de själva, alltså feministerna, som är mest intresserade av detta med att blanda i sex på ett väldigt personligt sätt i politik. Eller?
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2005-10-15 14:19:00
|
|
Sunny |
BB: Din reaktion verkar för mig väldigt mycket sundare än min egen.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2005-10-15 14:21:00
|
|
Sunny |
Friskytten:Sex finns ju med i alla våra förehavande: se bara på vissa politiker som plockar hem röster av detta själ. Det må sedan ofta vara omedvetet. En politker i dag måste var mediaattraktiv till sitt yttre.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2005-10-15 14:28:00
|
|
Friskytten |
Så är det nog. Men är det verkligen bara bra? Bara att acceptera? Jag känner mig rätt skeptiskt. Men jag kanske bara är en sur stofil... Jag menar jämför med privatlivet: Alla vill ligga med en snygg människa, men är den snygga så bra att leva med alla gånger i längden? Svaret vet vi...
|
| |